سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای افتتاح مرحله اول قطار شهری کرمانشاه

استاندار کرمانشاه گفت : پروژه قطار شهری کرمانشاه که یکی از پروژه‌های بزرگ استان است، هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای افتتاح مرحله اول آن در نظر گرفته شده است.

امیری مقدم استاندار کرمانشاه گفت : خیلی از نیازمندی‌های استان و کشور را کشاورزان تامین می‌کنند. استان خیلی از قطب‌های خود را از دست داده است. کرمانشاه حداقل باید ۱۵ درصد کشاورزی کشور را تامین کنیم که این امر در ظرفیت استان وجود دارد و برای تحقق این امر نباید اجازه بدهیم زمین‌های ما در اختیار دیگران باشد.

وی عنوان کرد: حدود ۵۵ هکتار گلخانه در استان وجود دارد که نسبت به ظرفیت استان خوب نیست و این رقم باید سه برابر شود.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: باید اقداماتی انجام دهیم که مهاجرت روستاییان به شهر‌ها را متوقف کنیم و این مهاجرت معکوس شود که این کار باعث کاهش حاشیه نشینی در شهر‌ها خواهد شد و با تقویت در حوزه کشاورزی، آبخیزداری و باغداری می‌توان این امر را انجام داد.

وی تصریح کرد: با اجرای طرح سردسیری اتفاقات خوبی در حوزه کشاورزی دشت کوزران، ماهیدشت و کرمانشاه اتفاق خواهد افتاد. حیف است که کرمانشاه با وجود این پتانسیل خوب، در بخش کشاورزی عقب بمانیم.

امیری مقدم اضافه کرد: سراب نیلوفر به دلیل چاه‌های غیرمجاز خشک شده که این به دلیل نظارت ضعیف در این زمینه بوده است. اگر طرح گلخانه‌ای کردن محصولات را اجرا کنیم حداقل ۱۰ شغل در هر هکتار ایجاد خواهد شد و مصرف آب و برق و انرزی بهینه‌تر خواهد شد .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.