سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمده بودند ۱۰روزه کشور ما را فتح کنند

امام جمعه کرمان گفت: آنچه امروز به آن نیازمند هستیم آماده کردن ذهن نسل های جدید نسبت به انقلاب و وقایع کشور است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه وامام جمعه کرمان در خطبه‌های نمازجمعه این هفته کرمان در مصلای امام علی علیه السلام گفت: یکی از بحث‌های بسیار مهم که جهان اسلام از آغاز و بخصوص در دو قرن اخیربا آن مواجه بود،  دست اندازی  در استقلال کشور‌ها است.

او افزود: یکی از این کشور‌ها که استقلال آن مورد تهاجم قرار گرفته است دولت اسلامی ایران است.

او بیان کرد: غربی‌ها و آمریکا دنبال مخدوش کردن استقلال کشور ما و اینکه منافع خودشان را در کشور‌های مستقل دنبال می‌کنند و کشور ما در دو قرن اخیر از این دخالت ها مصون نبوده است.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه امام خمینی راجع به کاپیتولاسیون به مردم و علما و دانشگاه هیان هشدار داد و آن‌ها را متوجه این موضوع کرد بیان کرد:  بعد از پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی ره مردم و دولت را در کنار هم قرار دادند تا از این خطرات نجات پیدا کنند.

او گفت: کشور ما که قرار نیست به آن‌ها نفع برساند و اگر هم نفعی باشد دو طرفه است و آن‌ها سر این موضوع با انقلاب ما مشکل دارند و در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی جنگ نیابتی در کشور ما راه انداختند که ما سقوط کنیم تا به هدفهایشان برسند آمدند ۱۰ روزه کشور ما را فتح کنند.

او گفت:، وقتی جنگ طولانی شد و در دل جنگ قرماندهانی پا به عرصه گذاشتند که می‌توانستند هرکدام کشوری را در جهان مدیریت کنند.

او با اعلام اینکه بعد از موفق نشدن در جنگ نظامی آن‌ها جنگ اقتصادی تمام عیار علیه جمهوری اسلامی ایران را آغاز کردند افزود:  تحریم‌های بی‌رحمانه ای علیه ما اعمال شد و به کسی رحم نکرده و تلاش کردند در کنار تحریم‌ها ما را منزوی کنند و با کمال تاسف بعضی دولت‌ها در شکستن تحریم‌ها تلاش زیادی نکردند، اما در مجموع دشمنان نتوانستند به اهداف خود برسند.

علیدادی سلیمانی بیان کرد: در دولت جدید این حربه‌ها بیشتر شد وبه سراغ جنگ‌های نرم و فرهنگی رفتند که ما بایدذهن  نسل‌ها را با خود همراه کنیم و این جنگ خطرناکی است که ذهن آدم‌ها را عوض کرده واجازه نمی دهندصدای مسئولین به مردم برسد.

امام جمعه کرمان گفت: در این جنگ اولین کار این است که  مردم با مسؤلین همراهی کنند و در کنار هم در خط رهبری باشند.

او افزود: نکته دوم بصیرت و همراهی است باید با آگاهی جدی کار کنیم، تقویت گفتمان مقاومت در حوزه‌های مختلف است که با این کار می‌توان دشمن را شکست داد.

برچسب ها: نماز جمعه ، دخالت ها
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.