سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران:

اعتبارات اشتغال ایثارگران نسبت به سال گذشته ۱۰ برابر شده است

قاضی زاده هاشمی گفت: اعتبارات اشتغال حوزه تحت پوشش بنیاد شهید در کشور امسال نسبت به سال گذشته ۱۰ برابر شده است.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارشنبه شب در گفت وگوی خبری سیمای مرکز آذربایجان‌غربی گفت: به همت دولت سیزدهم، اعتبارات اشتغال حوزه تحت پوشش بنیاد شهید در کشور امسال نسبت به سال گذشته ۱۰ برابر شده و محدودیت اعتباری در این خصوص نداریم البته ۱۰ درصد اعتبارات اشتغال استان‌ها متعلق به ایثارگران است.

معاون رئیس جمهور افزود: ۱۰۰ هزار نفر از شاغلین در قالب طرح تبدیل وضعیت ایثارگران و خانواده آن‌ها در کشور تعیین تکلیف شده و این روند با همکاری نهاد‌های مختلف همچنان ادامه دارد.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: ابهامات در این خصوص برطرف شده و در برخی نهاد‌ها هنوز اجرایی نشده که امیدواریم این طرح در همه نهاد‌ها و دستگاه‌ها هم به نتیجه برسد.

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه همه وصیت‌نامه‌های در دسترس شهدا در کشور ثبت شده و حفاظت می‌شود، ادامه داد: قرار است علاوه بر انتشار این وصیت‌نامه ها، خاطرات والدین شهدا و جانبازان بالاتر از ۷۰ درصد هم ثبت شود.

قاضی زاده هاشمی از اجرای جایزه سرخ نگاران در حوزه کتاب برای تبدیل کنندگان خاطرات ایثارگران به کتاب خبر داد و گفت: برنامه‌ای برای ساخت فیلم سینمایی، کلیپ، مستند و انیمیشن در دستور کار داریم.

وی در خصوص تامین دارو و درمان خانواده ایثارگران نیز اظهار کرد: سرانه درمانی ایثارگران در سال جاری به بیش از ۳۰۰ هزار تومان رسیده که نزدیک ۲ برابر سال گذشته است ضمن اینکه بخشی از بدهی ۲ هزار میلیارد تومانی ما به بخش بیمه‌ای هم پرداخت شده است.

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص برنامه‌های بنیاد شهید در حوزه‌های مختلف نیز یادآور شد: راه اندازی شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشور و استان‌ها و اجرای برنامه تحول از سوی دولت برای جامعه تحت پوشش از جمله این برنامه‌ها است.

حدود ۱۳۲ هزار نفر در آذربایجان‌غربی تحت پوشش بنیاد شهید

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: در حال حاضر ۱۳۱ هزار و ۵۶۱ نفر در آذربایجان‌غربی تحت پوشش این نهاد هستند.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: قصد داریم مشکلات خانواده‌های تحت پوشش بنیاد شهید در این استان را مورد بررسی قرار دهیم.
وی با قدردانی از اقدامات دولت در رسیدگی سریع و بی نظیر به وضعیت زلزله زدگان خوی تاکید کرد: بازدیدی از وضعیت برخی خانواده‌های تحت پوشش بنیاد شهید در شهرستان خوی خواهیم داشت.

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، چهارشنبه شب وارد ارومیه شد، قرار است علاوه بر حضور در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، با نخبگان ایثارگر آذربایجان‌غربی هم دیدار کند.

حضور در جمع برخی خانواده‌های ایثارگر آسیب دیده از زلزله خوی و خانواده شهدا از دیگر برنامه‌های قاضی زاده هاشمی در سفر به آذربایجان‌غربی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.