سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر مجمع نیروهای انقلاب استان اصفهان:

دشمن با کشته‌سازی و ایجاد آشوب به اهداف خود نخواهد رسید

دبیر مجمع نیروهای انقلاب استان اصفهان گفت: نظام اسلامی با فطرت و روح مردم عجین شده و در این راستا پشتوانه مردمی، نظام و انقلاب اسلامی را بیمه کرده است.

حجت‌الاسلام علیرضا باطنی پیرامون حوادث اخیر کشور گفت: حوادث روز‌های اخیر باعث جریحه‌دار شدن قلب مردم شهیدپرور، مؤمن و مسلمان شد و در این مدت اتفاقاتی در برابر چشم مردم رقم خورد که اگر صرفاً صفحه پیدای آن را تفسیر کنیم، تصویری ناقص خواهد بود و نیاز است به پشت‌پرده‌ها و زمینه‌های این موارد نیز توجه شود.

او با بیان اینکه انقلاب اسلامی با تمام دشمنی‌هاو سنگ‌اندازی‌ها در طول عمر ۴۳ سال خود موفقیت‌های زیادی را به‌دست آورده و الگویی دست‌یافتنی و عملی به آزادی‌خواهان و مردم تحت ستم ارائه داده است، افزود: این پدیده مورد رضایت قدرت‌های بزرگ نیست، زیرا همه چیز را برای خود می‌خواهند و هویتی برای دیگران قائل نیستند، در این راستا هر اقدام خلاف خواسته خود را به منزله دشمنی می‌دانند و تلاش برای سرکوب آن دارند.

از دشمن، انتظاری جز دشمنی نیست

باطنی با تأکید بر اینکه نباید از دشمن موردی جز دشمنی انتظار داشت، اما باید بدانیم اهداف دشمن از چه ویژگی‌هایی برخوردار است و نسبت به این اهداف برای آگاهی مردم و جهاد تبیین تلاش کرد، عنوان کرد: به میزانی که مردم از دسیسه‌های بدخواهان آگاه باشند در برابر دشمنی آن‌ها ایستادگی خواهند کرد.

دبیر مجمع نیرو‌های انقلاب استان اصفهان با بیان اینکه ایران اسلامی در طول سال‌های گذشته اتفاقات مشابهی را پشت سر گذاشته که در تمام آن‌ها آشوب‌های خیابانی رمز عملیات دشمن بود، اما با سربلندی از این فتنه‌ها خارج شد، خاطرنشان کرد: نظام اسلامی با فطرت و روح مردم عجین شده و در این راستا پشتوانه مردمی، نظام و انقلاب اسلامی را بیمه کرده، البته در این مسیر برخی کاستی‌ها وجود دارد و نیاز است مسؤولان با شایسته‌گزینی این کاستی‌ها را از سر راه بردارند.

او با بیان اینکه تصور دشمنان این است که پس از سال‌ها تحریم و فشار‌های سنگین، بستر اعتراضات عمومی فراهم شده و در این راستا به‌دنبال بهانه می‌گردند تا برنامه از پیش تعیین شده خود را اجرایی کنند، تصریح کرد: در مدت اخیر عده‌ای از مردم به بهانه درگذشت خانم جوانی به خیابان آمدند و تجمعاتی برگزار کردند، در این راستا برخی از افراد اعتراض لفظی دارند و می‌خواهند حرف آنان شنیده شود، اما ماهیت اصلی فراخوان‌ها، ایجاد ناامنی و کشته‌سازی بود و زمانی که اعتراضات به این مرحله رسید مردم صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند.

باطنی افزود: در ماجرای اخیر عده‌ای با خشونت و بی رحمی و آموزش دیده به صحنه آمدند و نه تنها در برابر پلیس بلکه در برابر مردم نیز، با هدف ایجاد التهاب دست به خشونت زدند که مردم این اقدامات را نمی‌پسندند و دوست دارند کشورشان کشوری سربلند و مردمی باشد.

برخورد قانونی با اغتشاشگران، عبرت‌آموز خواهد بود

دبیر مجمع نیرو‌های انقلاب استان اصفهان با بیان اینکه پس از گذشت چند روز، امکان تحلیل پدید آمده و مسئولان کشور اعلام کردند باید افرادی که در این ناآرامی‌ها نقش داشتند از دیگران تفکیک شوند، گفت: برخورد قانونی و مقتدرانه در این عرصه عبرت‌آموز خواهد بود همچنین ریشه این جریان در برخی از کشور‌های همسایه و کشور‌های غربی نیز نباید نادیده گرفته شود.

او با تأکید بر اینکه افرادی که با ابزار و پول خود تلاش می‌کنند جامعه‌مان را دچار التهاب کنند باید تاوان بدخواهی خود را بدهند و مردم نیز از خیانت آن‌ها چشم‌پوشی نخواهند کرد، بیان کرد: مردم متوجه شده‌اند دشمن همیشه در کمین و در حال برنامه‌ریزی است و اگر شعار آزادی، زن‌سالاری و زندگی سر می‌دهد، قصد دارد با استفاده از این اهرم مردم را فریب دهد، زیرا تصور می‌کنند مردم با این شعار‌ها تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

باطنی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود از زوایای مختلف مسائل پیدا و پنهان اتفاقات اخیر را تحلیل و تبیین کردند و باید به این بیانات توجه کرد، ادامه داد: مردم کشور ما به برکت رشد و بالندگی در پرتو نظام اسلامی نقشه‌های دشمن را تشخیص می‌دهند و دیگران باید بدانند این منطقه و مردم آن با سایر نقاط دنیا متفاوت هستند و اگر فکر کنند می‌توانند به جوانان و نوجوانان و قومیت‌های مختلف دلبند باشند و بر موج این موارد سوار شوند، سخت در اشتباه هستند.

مردم ایران برای آگاهی خود هزینه داده‌اند

دبیر مجمع نیرو‌های انقلاب استان اصفهان با تأکید بر اینکه دشمن با کشته‌سازی، ایجاد آشوب و کوبیدن بر طبل قومیت‌ها به اهداف خود نخواهد رسید، زیرا مردم ما آگاه هستند و برای این آگاهی هزینه داده‌اند، عنوان کرد: مردم ایران همان اشخاصی هستند که پای صندوق‌های رأی، در راهپیمایی‌ها و در مراسم‌های ملی و مذهبی حضور دارند نه چند نفر محدودی که با پول و آموزش دست به این اغتشاشات می‌زنند.

او با بیان اینکه اعتراض در دنیا قواعدی دارد و با اغتشاش متفاوت است، خاطرنشان کرد: راه اعتراض قتل، غارت و به آتش کشیدن نیست و این موارد متفاوتی است که از مردم ما دور است و در این راستا اغتشاشات را محکوم می‌کنیم و می‌دانیم مردم اجازه جولان به دشمنان را نمی‌دهند و در این مسیر نیاز است صحبت‌ها و خواسته‌های به حق شنیده شود.

منبع:فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.