سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رييس مركز كنترل ترافيك پليس راهور فراجا:

هر فوت بر اثر تصادف ۵,۵ میلیارد تومان به كشور خسارت وارد می‌كند

شیرانی گفت: هر حادثه رانندگی و تصادف فوتی ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خسارت مستقیم و غیر مستقیم به كشور وارد می‌كند.

سرهنگ احمد شیرانی، رئیس مركز كنترل ترافیك فراجا گفت: اگر كشور بتواند حوادث رانندگی را كاهش دهد این میزان خسارت كه برابر ۷ درصد تولید ناخالص ملی است صرف هزینه‌های پیشرفت كشور می‌شود.

وی افزود: بر اساس آمار ۵۱ درصد كشته‌های تصادفات رانندگی در لحظه و نقطه حادثه فوت می‌شوند و ۶ درصد در حین انتقال به بیمارستان و ۴۳ درصد هم در بیمارستان‌ها جان خود را از دست می‌دهند كه این میزان فوتی در بیمارستان اهمیت اقدامات امدادی پس از حادثه و نقش سازمان‌های امدادی را دو چندان می‌كند.

شیرانی بر اهمیت كنترل و كاهش تصادفات جاده‌ای در كشور تاكید كرد و بیان داشت: ۳۰ درصد تصادفات كشور در جاده‌ها رخ می‌دهد ولی ۷۰ درصد كشته‌ها و تلفات ناشی از حوادث رانندگی در جاده‌ها و به دلیل بالا بودن سرعت است.

رئیس مركز كنترل ترافیك فراجا ادامه داد: سرعت بالا یكی از عوامل اصلی حوادث در جاده‌ها است و سرعت انرژی جنبشی را زیاد و شدت برخورد و خسارات را افزایش می‌دهد.

وی تصریح كرد: از تعداد ۱۶۷ هزار و ۸۸۷ كشته تصادفات سال گذشته فقط ۳ هزار راننده مقصر و عامل تصادفات بودند و بقیه افراد بی تخلف در لحظه حادثه بودند.

شیرانی با بیان اینكه پلیس راهور وظیفه نظارت و كنترل بر وضعیت ترافیك در جاده‌ها را دارد و این مهم را به وسیله سامانه‌ها و دوربین‌های نظارت تصویری و سامانه‌های تردد شمار و تحلیل داده‌ها به صورت شبانه روزی انجام می‌دهد اظهار داشت: ترافیك علل و عوامل زیادی دارد و افزایش وسیله نقلیه و نامتناسب بودن گسترش معابر شهری و برون شهری و عدم تطبیق و گنجایش این دو ظرفیت در دهه گذشته باعث شده همیشه مشكل ترافیك وجود داشته باشد.

رئیس مركز كنترل ترافیك فراجا تكمیل و توسعه حمل و نقل عمومی را بهترین راهكار كاهش ترافیك عنوان كرد و افزود: اكنون آن چیزی كه در كنترل ترافیك مهم است مدیریت ترافیك است كه امروزه با استفاده و بهره گیری از تجهیزات و سامانه‌های پیشرفته دنیا انجام می‌شود.

شیرانی با بیان اینكه در حال حاضر مدیریت سنتی در دنیا مردود است و مدیریت ترافیك به صورت علمی، پیشرفته و با تجهیزات و سامانه‌های هوشمند انجام می‌شود، خاطر نشان كرد: وسعت جاده‌های كشور ۲۵۰ هزار كیلومتر است كه با استقرار نیروی انسانی، تیم‌های نظارتی و گشتی غیر قابل كنترل است و باید از ابزار‌های نظارتی، دوربین‌های ثبت تخلف، پهپاد‌های پلیس و... استفاده شود.

رئیس مركز كنترل ترافیك فراجا اذعان داشت: در حال حاضر در جاده‌های كشور علاوه بر استقرار تیم‌های كنترل نامحسوس و فعال بودن دوربین‌های ثبت تخلف در همه محور‌های اصلی كشور دوربین‌های كنترل متوسط سرعت نیز برقرار و فعال است.

منبع: رادیو گفت و گو

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.