سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهینه سازی بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ واحد موتورخانه در اصفهان

مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: در طرح بهینه‌سازی موتورخانه‌ها در بین سایر شرکت‌های گاز استانی با بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ واحد موتورخانه تاکنون بیش از ۳۰ درصد در مصرف گاز در این حوزه صرفه‌جویی شده است.

ابوالقاسم عسکری گفت: در طرح بهینه‌سازی موتورخانه‌ها در بین سایر شرکت‌های گاز استانی با بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ واحد موتورخانه تاکنون، بیش از ۳۰ درصد در مصرف گاز در این حوزه صرفه‌جویی شده است.

او با اشاره به سیاست‌های شرکت گاز استان اصفهان، در خصوص فرهنگ‌سازی مصرف گاز در تمامی بخش‌های مسکونی، تجاری و اداری، افزود: انعقاد تفاهم نامه‌ها با برخی مراکز بزرگ استان نظیر دانشگاه‌های روزانه و صنعتی اصفهان، پیام نور، آزاد نجف آباد، آزاد خمینی شهر، کمیته امداد امام خمینی (ره)، از مهمترین اقدامات انجام شده در این راستا می‌باشد.

عسکری گفت: از میزان ۵هزار و ۷۰۰ واحد موتورخانه بهینه‌سازی شده، ۵۵ درصد بخش خانگی،۳۰ درصد بخش اداری، ۱۰ درصد بخش تجاری و ۵ درصد مربوط به بخش گردشگری می‌باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان بیان داشت: علیرغم وجود برخی از مشکلات نظیر کمبود نیروی انسانی، تعرفه‌های پایین انجام کار، با همکاری گروهی این موفقیت حاصل شده که نتیجه آن کاهش بیش از ۳۰ درصدی مصرف گاز نسبت به مدت مشابه سال قبل در موتورخانه‌های بهینه‌سازی شده است.

او، از حرکت جدید شرکت گاز استان اصفهان در سطح وزارت نفت به منظور جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در زمینه بهینه‌سازی مصرف گاز خبر داد و گفت: با تعاملات انجام شده میان شرکت ملی گاز ایران، شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و بخش خصوصی که به ابتکار شرکت گاز استان اصفهان انجام شده و در حال پیگیری است، بزودی شاهد اقدامات اجرایی موثر در زمینه بهینه‌سازی مصرف گاز در بخش خانگی خواهیم بود.

عسکری، ضمن تاکید بر اهمیت بهینه‌سازی مصرف گاز و تاثیر آن بر شاخص‌های بهره‌وری شرکت ملی گاز ایران از ارزیابی شرکت‌های گاز استانی، ملاک قرار دادن تعداد موتورخانه‌های بهینه‌سازی شده به عنوان یکی از معیار‌های بهره‌وری شرکت ملی گاز ایران برشمرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، افزود: هر ساله با برنامه‌ریزی‌های بعمل آمده برنامه پایش و ممیزی انرژی ادارات کل و شهرستان‌ها مطابق با الزامات استاندارد مدیریت انرژی با هماهنگی استانداری و شرکت توزیع برق اصفهان جهت جلوگیری از قطعی گاز در فصل زمستان انجام و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

او، تاکید کرد: تمامی بخش‌های شرکت گاز استان اصفهان باید موضوعات بهینه‌سازی مصرف انرژی را سرلوحه کار خود قرار داده و نسبت به مصوبات قانونی و راهبرد‌های شورای عالی انرژی کشور گام بردارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.