سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جزئیات تعیین سطح دانش آموزان اتباع خارجی تا پایه نهم/ تعیین سطح پایه های بالاتر در مرکز امور بین الملل انجام می‌شود + فیلم

فرید رضایی گفت: تعیین سطح دانش آموزان اتباع خارجی تا پایه نهم زمانبر نیست و اگر مدارک آنان کامل باشد این کار در کمتر از یک روز انجام می‌شود.

رئیس اداره ارزشیابی مدارک تحصیلی خارجی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: دانش آموزان اتباع خارجی که عمدتا نیز اتباع افغانستانی و درحال ورود به کشور هستند باتوجه به مدارک تحصیلی به دو دسته برای تعیین سطح تقسیم می‌شوند.

فرید رضایی افزود: گروه اول اتباعی هستند که در دوره ابتدایی و متوسطه اول تحصیل می‌کنند و تعیین سطح آنها به اداره کل آموزش و پرورش استان‌ها تفویض شده و نیازی به مراجعه حضوری به مرکز امور بین‌الملل وزارت آموزش و پرورش ندارند.

وی اضافه کرد: حتی اتباعی که امکان مراجعه به اداره کل آموزش و پرورش استان‌ها را ندارند می‌توانند به اداره آموزش و پرورش شهرستان خود مراجعه کرده و با ارائه مدارک تحصیلی این مدارک از طریق اتوماسیون اداری به اداره کل آموزش و پرورش استان ارسال خواهد شد تا کار انجام خواهد شد.

رئیس اداره ارزشیابی مدارک تحصیلی خارجی وزارت آموزش و پرورش همچنین گفت: تا پایه نهم تعیین سطح دانش آموزان اتباع خارجی زمانبر نیست و اگر مدارک دانش آموزان اتباع خارجی کامل باشد و مراکز تعیین سطح هم شلوغ نباشند تعیین سطح آنان در کمتر از یک روز و نهایتا در صورت شلوغی مراکز نیز نهایتا ظرف ۲ روز انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: تعیین سطح برای پایه های بالاتر یعنی پایه های ۱۰، ۱۱ و ۱۲ نیز به دلیل تعیین رشته تحصیلی در این مقطع، صرفا در اختیار مرکز امور بین‌الملل وزارت آموزش و پرورش است اما مستلزم حضور فیزیکی در تهران نیست و دانش آموزان اتباع خارجی می‌توانند به اداره های آموزش و پرورش در کل کشور مراجعه کنند.

فرید رضایی در پایان گفت: قطعا در زمینه تعیین سطح دانش آموزان باقی مانده اتباع خارجی مشکلی وجود ندارد و تا امروز نیز ما در مرکز امور بین الملل وزارت آموزش و پرورش پرونده باقی مانده ای نداریم و در همان هفته کار تمام پرونده ها انجام خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
خانم مرادی
۲۳:۰۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام میتونم بپرسم که من چه زمانی برای ارائه تعیین سطح دخترام برم آموزش و پرورش تشکر