حسین سلیمی گفت: از زمان روی کار آمدن طالبان در افغانستان تزریق سرمایه از اتباع افغانستانی به اقتصاد ایران افزایش داشته است.

رئیس انجمن سرمایه‌گذاری خارجی ایران در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد : امسال درخواست‌ها و صدور مجوز‌ها برای سرمایه گذاری خارجی در ایران بیشتر شده و در این رابطه نیز ۵۰ درصد از ۲۴ درخواست مجوزی که برای سرمایه گذاری داخل ایران تقاضا شده و در دستور کار ما قرار گرفته مربوط به اتباع افغانستانی است.

به گفته حسین سلیمی، هم‌اکنون اتباع کشور افغانستان در رتبه نخست ورود سرمایه به ایران قرار دارند و این درحالی است که تا قبل از تحولات سیاسی این کشور، ورود سرمایه از سوی اتباع افغان با ضرب آهنگ کمتری انجام می‌شد، اما از آن زمان به این سو، تزریق سرمایه از سوی آن‌ها به اقتصاد ایران هم از نظر تعداد و هم از نظر ارزش، افزایش داشته است.

رئیس انجمن سرمایه‌گذاری خارجی ایران افزود: در حال حاضر، میانگین ورود سرمایه از سوی سرمایه‌گذاران افغانستانی به ایران، بین ۵۰۰ تا ۲ میلیون دلار برآورد می‌شود.

حسین سلیمی همچنین گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران برای سرمایه گذاران اتباع افغانستانی که در داخل ایران سرمایه گذاری کنند، طرح اقامت ۵ ساله به همراه خانواده را به عنوان یکی از طرح‌های تشویقی در نظر گرفته است.

به گفته رئیس انجمن سرمایه‌گذاری خارجی ایران بیشتر سرمایه گذاری این اتباع در استان خراسان رضوی با کمک آستان قدس صورت می‌گیرد و دلیل آن نیز نزدیکی جغرافیایی این استان کشورمان به افغانستان است و در زمینه‌هایی مثل کشاورزی، پرورش گلخانه‌ای، بسته بندی چای و خواروبار نیز فعال هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار