سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی:

محیط بان دریاچه بزنگان مورد اصابت ضربات چاقو قرار گرفت

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: محیط بان دریاچه بزنگان هنگام حراست از این اثر طبیعی توسط دو ناشناس زخمی شد.

 ابوالفضل شعبانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: محیط بان علی اصغر محمدی شب گذشته هنگام حفاظت و حراست از اثر طبیعی ملی دریاچه بزنگان در پاسگاه محیط بانی مشغول خدمت بود، که دو نفر ناشناس به پاسگاه محیط بانی نزدیک می‌شوند و با وارد کردن ضربات چاقو وی را مصدوم می‌کنند.

این مقام مسئول با استناد به اظهارات محیط بان مصدوم شده ادامه داد: شب گذشته حدود ساعت ۲۱، دو فرد ناشناس به پاسگاه محیط بانی دریاچه طبیعی ملی بزنگان شهرستان سرخس نزدیک می‌شوند و ضمن دعوت به خروج ایشان از محیط بانی، محیط بان علی اصغر محمدی را با ضربات چاقو مورد ضرب و شتم قرار داده و با تهدید پس از وارد نمودن صدمه به محیط بان، از محل متواری می‌شوند.

شعبانی بیان کرد: از همان ساعات اولیه طبق دستور مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان در محل حضور پیدا نمود و به قید فوریت پرونده قضایی تشکیل و تلاش برای دستگیری متخلفین و متعرضین در حال انجام است.

او تصریح کرد: حافظان طبیعت که در اوج مظلومیت با از خودگذشتگی سعی در حفاظت و حراست از محیط زیست کشور را به عنوان موهبت الهی و ثروت ملی دارند، اینگونه در این راه از جان خود مایه می‌گذارند و تا کنون حدود ۱۴۶ شهید محیط بان در راه حفاظت از تنوع زیستی و ذخایر ژنتیکی این کشور جان خود را ازدست داده‌اند.

او افزود: خوشبختانه هم اکنون حال عمومی این محیط بان مساعد و رو به بهبود است.

اثر طبیعی ملی بزنگان بزرگترین دریاچه طبیعی خراسان رضوی در ۱۳۰ کیلومتری شمال شرق مشهد و ۸۰ کیلومتری شهر سرخس در جنوب رشته کوه‌های هزارمسجد قرار دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.