سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکسیناسیون بیش از یک میلیون و ۳۸۰ هزار رأس دام سبک و سنگین

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت:ازابتدای امسال تاکنون بیش ازیک میلیون و۳۸۰ هزاررأس دام سبک وسنگین علیه بیماری آبله و شاربن در زنجان واکسینه شده اند.

محمدباقر حاج‌کاظمی مدیرکل دامپزشکی استان زنجان بابیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از یک میلیون و ۳۸۰ هزار رأس دام سبک و سنگین شامل گاو، گوساله، گوسفند، بز و تک سمی علیه بیماری شاربن به صورت رایگان واکسینه شده اند، گفت: نام دیگر این بیماری سیاه‌زخم بوده که یک بیماری عفونی و قابل انتقال بین انسان و دام است.

او  با بیان اینکه آبله بیماری حاد ویروسی است که سبب ایجاد خسارت‌های اقتصادی زیاد و تلفات دامی در گوسفند و بز می‌شود، ادامه داد: امسال همچنین بیش از ۹۸۸ هزار رأس گوسفند و بز علیه بیماری آبله واکسینه شده اند.

حاج کاظمی گفت: همه ساله طبق برنامه پیشگیرانه، واکسیناسیون رایگان علیه بیماری‌های مشترک انسان و دام توسط اکیپ‌های دامپزشکی بخش دولتی و غیردولتی انجام می‌شود.

او افزود: با اجرای عملیات واکسیناسیون علیه بیماری‌های دام، ضمن کاهش دام‌های مبتلا به این بیماری‌ها، سلامت و بهداشت عمومی جامعه نیز افزایش می‌یابد.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه برای حفظ و ارتقای سطح بهداشت و سلامت جامعه همه مسئول هستیم، از دامداران خواست تا همکاری لازم را با اکیپ‌های دامپزشکی استان داشته باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.