سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارتقای سلامت روان در گرو مطالبه گری جامعه است

مدیركل دفتر امور مشاوره و روانشناختی سازمان بهزیستی گفت:انجمن‌ها و سازمان‌های مردم در حوزه سلامت روان جامعه باید از سیستم‌های كارآمد استفاده كنند.

وحید نیا با اذعان به نقش موثر مجموعه‌های مردم نهاد و انجمن‌های تخصصی در ارتقای بهزیستی مردم گفت: از آنجایی كه این سازمان‌ها برخاسته از مردم هستند لذا نیازهای پایه را هم به خوبی می‌شناسند و همین آشنایی در كنار تخصص می‌تواند تحولات و جریانات اجتماعی و سیاست‌های موجود را نقد و تحلیل كند.

وی افزود: انجمن‌های مردمی از طریق ارتباط گرفتن با دولت و بدون هیچ گونه تشریفات می‌توانند سیاست‌های روز را تحلیل كرده و دست به قلم شوند و موضع تخصصی و اجتماعی خود را بی طرفانه اعلام كنند.

مدیركل دفتر امور مشاوره و روانشناختی سازمان بهزیستی كشور تأكیدكرد: شاكله اصلی این انجمن‌ها در كنار تخصص و توانمندی‌ها باید با نیت داوطلبانه و دغدغه اجتماعی باشد تا با دولت، مردم، متخصصان و گروه‌های میانجی ارتباط گرفته و به انجام كار سیستمی در كشور كمك كنند.

وحید نیا بحث ارتقای سواد سلامت روان را از جمله كاركردها و وظایف این انجمن‌ها عنوان كرد و گفت: مردم و دغدغه مندان ارتقای سلامت روان اول باید به مرحله مطالبه گری برسند و سپس آن را در انجمن‌های تخصصی دنبال كنند و البته دولت هم باید از این انجمن‌ها حمایت كند.

این مقام مسئول ایجاد شفافیت در خدمات رسانی به مردم را از دیگر كاركردهای این مجموعه‌ها دانست و افزود: انجمن‌ها و سازمان‌های مردم در حوزه سلامت روان جامعه باید از سیستم‌های كارآمد استفاده كنند.

برچسب ها: بهزیستی ، سلامت روان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.