سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیت المال و حق الناس؛ موضوعات مهمی که باید به آن توجه کرد

یک کارشناس مذهبی، در رابطه با اهمیت بیت المال و حق الناس در جامعه توضیحاتی داد.

حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، کارشناس و سخنران مذهبی، درمورد اهمیت بیت المال و حق الناس بیان کرد: مرحوم آیت الله مرعشی رضوان الله فرمودند که چهارده سال آغاز فوت پدرم می گذشت و ایشان، به خوابم نمی آمدند و دوست داشتم که خواب پدرم آ سید محمود مرعشی را ببینم و به همین دلیل، به سیدالشهداء (ع) متوسل شدم و بالاخره، خواب پدرم را دیدم و به ایشان گفتم: بابا، چهارده سال است که دلتنگ شما هستم و انتظار کشیدم و پدرم فرمودند: بابا گرفتارم. به ایشان گفتم: گرفتار چه چیزی هستید؟ پدرم فرمودند: مبلغی به مشهدی محمد یزدی در نجف که نزدیک حرم حضرت امیر مومنان (ع) مغازه دارد، بدهکار هستم.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: آیت الله مرعشی رحمت الله علیه گفتند که آن زمان به سختی می‌شد برای عراق گذرنامه گرفت و با همه سختی ها، این کار را کردم و به نجف رفته و به سمت مغازه مشهدی محمد یزدی رفتم که پیرمرد بداخلاقی بود و پس از سلام و احوالپرسی، به او گفتم که پدرم فرمودند به شما بدهکار بودند.

مشهدی محمد یزدی گفت: من یادم نمی‌آید و پس از آن، همه کاغذ‌ها را بررسی کردم و پس از چند ساعت، دیدم که روی کاغذی نوشته است: سید محمود مرعشی، هفتصد دینار و من هم بیشتر از آن مبلغ را به او دادم و طلب رضایت کردم و پس از آن، در خواب دیدم که پدرم ابراز راحتی کردند.

حجت الاسلام رفیعی افزود: با توجه به اهمیت موضوع بیت المال، بنده بر این نظر هستم که با توجه به وجود افراد ملاحظه کار در جامعه، اما افرادی هم هستند که میلیارد‌ها اختلاس می‌کنند و واقعاً چنین افرادی که دست به این گناه می‌زنند اصلاً به معاد اعتقاد دارند؟ 

این کارشناس مذهبی گفت: وقتی خداوند متعال، موضوع کم فروشی، «وَیلٌ للمطفِّفِین» «وای بر کم فروشان!» را در قرآن کریم مطرح می‌کنند در آیات بعدی آن می‌فرمایند: «أَلَا یَظُنُّ أُولَٰئِکَ أَنَّهُمْ مَبْعُوثُونَ»«آیا اینان یقین ندارند که حتماً بر انگیخته می‌شوند؟» فکر نمی‌کنند قیامتی وجود دارد؟

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.