سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون توانبخشی جمعیت هلال احمر مطرح کرد؛

خودکفایی ۸۵ درصدی درتولید قطعات ارتز

نامدار از خودکفایی در تولید انبوه ۸۵ درصد از ارتز‌های مصرفی و یا لوازم مربوط به آن‌ها خبرداد.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر گفت :از سال ۱۳۸۵ همکاری تنگاتنگی با شرکت‌های تولیدی و دانش‌بنیان داخلی آغاز کردیم که حاصلش طراحی، تولید، تست بالینی و تولید انبوه ۸۵ درصد از ارتز‌های مصرفی و یا لوازم مربوط به آن‌ها بود.

وی افزود: در سال‌های گذشته تحریم‌ها علیه ایران و نابسامانی بازار ارز ، صدمات بزرگی را به جامعه توان‌خواه و افراد دچار مشکلات جسمی و حرکتی زد و عدم پوشش بیمه‌های پایه برای خدمات ارتز و پروتز نیز، فشار این مشکلات بر مردم را چندین برابر کرد که در این شرایط اگر امکان اتکا به تولیدات داخل را نداشتیم؛ وضعیت بسیار بحرانی می‌شد.

او تاکید کرد: اکنون مراکز ارتوپدی فنی جمعیت هلال احمر در حوزه ارتز بخشی از نیاز‌های خود را از تولید داخلی استفاده می‌کنند که این تولیدات حاصل همکاری مادی، معنوی و پژوهشی هلال احمر با بخش خصوصی است.

پیمان نامدار ادامه داد: توفیق در تولید داخلی بعضی از ارتز‌ها متکی به همکاری واحد تحقیق و توسعه توانبخشی جمعیت هلال احمر، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت‌های تولیدی داخلی اعم از دانش‌بنیان و عادی بوده است که البته همه این تلاش‌ها بر بستر تجربه طولانی و تجهیزات قابل توجه هلال احمر کشورمان در حوزه ارتوپدی فنی به سامان رسید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.