سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رسیدگی به هزار پرونده تخلف میوه فروشی‌ها در فارس

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس گفت: بیشترین گلایه مندی و گزارشات مردمی در حوزه تخلفات اصناف، مربوط به صنف میوه فروشان است.

غلامرضا سالاری گفت: از ابتدای امسال تا کنون به ۱۰۵۹ فقره پرونده تخلف در صنف میوه فروشان رسیدگی شده که برای این تعداد پرونده بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال جریمه نقدی اعمال شده است.

او گفت: بیشترین تخلفات در این صنف گرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم ارائه فاکتور، کم فروشی و عدم رعایت دستور العمل‌های بهداشتی بوده که در این رابطه بیش از ۵۰۰ فقره پرونده با موضوع گرانفروشی تشکیل و مجازات‌های قانونی برای گرانفروشان اعمال شده است.

دبیر کمیسیون تنظیم بازار استان با بیان اینکه درج نکردن قیمت منشا بسیاری از تخلفات در بازاراست، جریمه این تخلف را ۱۳ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: متاسفانه برخی از میوه فروشی‌ها با درج نکردن قیمت بر روی محصولات، اقدام به گرانفروشی می‌کنند که در این رابطه از مردم تقاضا داریم تا چنین تخلفاتی را به سامانه ۱۳۵ گزارش کنند.

سالاری از اجرای حکم تعطیلی و نصب پارچه برای چندین میوه فروشی متخلف در شهر شیراز خبر داد و گفت: در مواردی که واحد صنفی بطور متعدد اقدام به گرانفروشی کند علاوه بر تشدید مجازات نقدی، بلافاصله حکم تعطیلی صادر و واحد صنفی متخلف توسط مامورین اجرای احکام این اداره کل پلمب خواهد شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از شهروندان خواست تا هرگونه تخلف میوه فروشی‌ها را به سامانه‌های ۱۲۴ و ۱۳۵ گزارش کنند تا بازرسان نسبت به بررسی موارد اقدام و در صورت وقوع تخلف، پرونده تعزیراتی برای متخلفان تشکیل شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.