سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح هادی در ۴۶۴ روستای استان قزوین

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: طرح هادی در ۴۶۴ روستای استان به اجرا گذاشته شده که مراحل اجرایی این طرح در ۲۵۲ روستا پایان یافته است .

اصغر گونجی  مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: طرح هادی در ۴۶۴ روستای استان به اجرا گذاشته شده که مراحل اجرایی این طرح در ۲۵۲ روستا به طور کامل پایان یافته و باقی آن‌ها نیز در مراحل مختلف اجرایی است.

 گونجی گفت: اجرای طرح هادی روستا از جمله بهسازی محیط روستا‌ها یکی از اقدامات مهم و تاثیرگذار این نهاد در سطح روستا‌های استان بوده که از گذشته آغاز و در حال حاضر نیز ادامه دارد.

گونجی اضافه کرد: طرح بهسازی روستا که شامل تعیین حدود و اجرای معابر اصلی و فرعی روستا و اجرای عملیات مختلف عمرانی از جمله سنگفرش و آسفالت، جوی و جدول، فضا‌های عمومی رفاهی نظیر پیاده روسازی، فضای سبز و سایر اقدامات عمرانی بوده که همین مساله علاوه بر تغییر چهره اصلی روستا، در نهایت باعث ماندگاری روستاییان در محیط زندگی خود و کاهش موج مهاجرت از روستا به شهر می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه ۲۳۶ روستا در فاز‌های اجرایی مختلف طی سال گذشته و از محل اعتبارات ملی، استانی و مشارکت دهیاری‌ها وارد مرحله اجرای طرح هادی شدند، گفت: مجموع اعتبارات تخصیص یافته در این بخش ۲ هزار و ۶۶۸ میلیارد ریال بوده است.

این مسئول در ادامه به موضوع تخصیص اعتبارات قیر رایگان در خصوص بهسازی محیط روستا‌های استان اشاره و یادآور شد: از سال ۹۴ تا ۹۹ در ۲۷۲ روستای استان قزوین با مساحتی بالغ بر یک میلیون و ۷۵۰ هزار متر مربع عملیات آسفالت گرم اجرا شده است.

به گفته گونجی، طی ساری جاری نیز در راستای اجرای اعتبارات قیر رایگان برای ۱۳۷ روستای استان و برای مساحتی بالغ بر ۶۲۰ هزار متر مربع این مساله تخصیص یافته است.

وی، درصد برخوردارری روستا‌های بالای ۲۰ خانوار از محل اجرای طرح هادی روستایی در استان را ۶۷ درصد اعلام و اظهار کرد: این در حالی است که درصد برخورداری روستا‌های کشور از محل اجرای این طرح ۵۷ درصد می‌باشد.

برچسب ها: بنیاد مسکن ، طرح هادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.