سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح همیار مادر و کودک برای ۱۵۰ نفر در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با بیان اجرای طرح همیار مادر و کودک در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کودکان گفت: امسال ۱۵۰ نفر از مادران تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

علی نصیری مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بهزیستی در راستای حمایت از کودکان و تقویت شور و نشاط برنامه‌هایی در حال اجرا دارد که یکی از آن‌ها تحت عنوان «همیار مادران و کودکان» در سطح پیشگیری بوده که با همکاری انجمن‌های مردم‌نهاد از جمله جمعیت همیاران سلامت استان اجرا می‌شود.

وی افزود: این طرح توسط معاونت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی استان در حال پیگیری است و برای مادران در دو سطح دوران بارداری و پس از تولد فرزند تا سه سالگی برگزار می‌شود که براساس نیاز متقاضیان آموزش‌های متناسب با هر کدام از این دوران ارائه می‌شود.

نصیری افزود: آموزش در دوران بارداری و پس از آن به مادران با مداخلات روانشناختی سبب آگاهی مادر و رفتار صحیح‌تر او با فرزند و خانواده می‌شود.


بیشتر بخوانید


نصیری خاطرنشان کرد: طرح همیاران مادران و کودکان از سال ۹۸ در سه شهرستان استان در حال پیگیری بوده و تسهیلگران و همیاران آموزش‌دهنده اجرای آن را به عهده دارند و امسال ۱۵۰ نفر از مادران در هشت شهرستان تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

وی ادامه داد: آموزش دلبستگی ایمن یکی از موضوعات مهم در این طرح است که به مادر آموزش داده می‌شود به صورت متناسب نه افراطی و نه بی‌تفاوت با فرزند خود رفتار کند، همچنین برخی والدین نیاز به تغییر یا اصلاح الگوی ذهنی برای پرورش فرزند هستند که این امر از طریق این طرح انجام می‌شود.

برچسب ها: همیار کوذک ، بهزیستی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.