سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکیل ۷۶۱ پرونده تخلف صنفی در قزوین

رییس سازمان صمت قزوین از تشکیل ۷۶۱ پرونده تخلف صنفی با انجام بازرسی‌های هدفمند در استان خبر داد.

 عزیزالله افضلی گفت: بازرسان این سازمان در یک ماه گذشته ۹ هزار و ۲۷۴ فقره بازرسی ازتشکیل ۷۶۱ پرونده تخلف صنفی واحد‌های تولیدی، صنعتی، خدماتی، سردخانه ها، انبار‌ها و مراکز عمده و خرده فروش در سطح استان را به انجام رسانده اند.

وی افزود: در این پرونده‌ها هزار و ۲۴۷ فقره تخلف شامل ۴۱۶ مورد گران فروشی، ۱۲۲ مورد کم فروشی، ۶۵ فقره تقلب، ۳۰ مورد احتکار، ۱۲ فقره عرضه خارج از شبکه، ۳۳۷ مورد نصب نکردن قیمت و نرخ نامه، ۱۶۸ مورد صادر نکردن صورتحساب، ۵۵ فقره رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، هفت مورد نداشتن پروانه کسب، ۳۲ فقره عرضه و فروش کالای قاچاق، ۲ مورد رعایت نکردن ضوابط قیمت گذاری و توزیع و یک مورد تبلیغ محصولات و کالا‌های خلاف واقع ثبت شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: بیشترین بازرسی‌های صورت گرفته به ترتیب مربوط به شهرستان‌های قزوین با هفت هزار و ۶۲۷ فقره و ۶۳۲ پرونده، تاکستان با ۶۱۸ فقره بازرسی و ۲۴ پرونده، البرز با ۴۴۳ فقره بازرسی و ۴۶ پرونده، آوج با ۳۳۰ بازرسی و پنج پرونده، آبیک با ۱۶۵ بازرسی و ۱۲ پرونده و بویین زهرا با ۹۱ فقره بازرسی و ۴۲ پرونده بوده است.

افضلی با بیان اینکه ستاد خبری این سازمان به صورت شبانه روزی فعال است، افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی، شکایت‌های خود را از طریق سامانه ۱۲۴ ستاد خبری این سازمان برای رسیدگی اعلام کنند.

استان قزوین دارای چهار هزار واحد تولیدی و حدود ۴۰ هزار واحد صنفی و خدماتی می‌باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.