سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید بر ضرورت اجرای طرح کاداستر

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد گفت: اجرایی شدن طرح کاداستر اصلی‌ترین برنامه سازمان ثبت اسناد و املاک در استان است.

مهدی اقبال مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد در مراسم تکریم و معارفه رئیس جدید ثبت اسناد و املاک شهرستان خاتم گفت: اصلی‌ترین برنامه‌های سال جاری استان به خصوص در شهرستان خاتم، اجرای کاداستر اراضی کشاورزی و مسکن‌های روستائی است که باید تمامی دستگاه ها‌ی این شهرستان همچون دادگستری، شهرداری و بخشداران وارد میدان عمل شوند.

او  با اشاره به ظرفیت‌های قابل توجه این شهرستان برای اجرای کامل قانون کاداستر در تمامی حوزه‌ها به ویژه بخش کشاورزی اظهار کرد: تسریع در این کار نیازمند همراهی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استفاده از ظرفیت‌های شورا‌ها و دهیار‌ی ها است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بیان کرد: شهرستان خاتم بیش از بیست و پنج هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که باید مستند سازی و هویت سازی شود و قانون کاداستر اجرا شود.

او بیان کرد: تا الان بیش از دوهزار و پانصد و نود هکتار از آن اجرایی شده و امید است با همت تمامی دستگاه‌های مربوطه همچون بخشداری‌ها، شورا‌های شهر و روستا و دهیاران، تا پایان سال شاهد اجرای کاداستر دراین شهرستان باشیم.

اقبال گفت: برای تسربع در کاداستر قرارگاهی تحت عنوان کاداستر کشاورزی به صورت هفتگی تشکیل شود با محوریت رئیس شورای حفظ بیت المال و فرماندارشهرستان که موضوع مستند سازی و کاداستر یکی از فرامین اصلی مقام معظم رهبری است که انشاالله درکوتاهترین زمان اجرائی گردد.

اقبالی بیان کرد: مستند سازی اماکن روستایی پیشرفت خوبی داشته و امیدواریم با همراهی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این کار بطور جد پیگیری شود.

اقبال افزود: در استان دویست و پنجاه هزار سند دفترچه‌ای داریم که هنوز کاداستر نشده است و می‌طلبد همه هم استانی‌ها نسبت به تعویض اسناد دفترچه‌ای خود اقدام کنند که در آینده نزدیک با مشکلات اداری مواجه نشوند.

به گفته او از ظرفیت‌هایی قانون بودجه سال هزار و چهارصد و یک، رایگان بودن سند مالکیت مناطق روستایی است که مردم می‌توانند با توجه فرصت شش ماهه باقیمانده با ارائه اسناد اقدام به دریافت سند کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.