سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خانواده‌های دارای دو معلول امسال صاحب خانه می شوند

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: امسال مسکن ۹۶ خانواده دارای دو معلول ساخته می‌شود.

دهباشی پور مدیرکل بهزیستی در جمع خبرنگاران گفت: امسال مسکن  ۹۶ خانواده دارای دو معلول با استفاده از ظرفیت‌های گروه‌های جهادی و آورده سهم مددجویان، ساخته می شود.

وی گفت: با غربالگری ژنتیکی تلاش می‌کنیم از تولد افراد دارای معلولیت پیشگیری کنیم، در مرحله بعد برنامه‌هایی از جمله کاشت حلزون برای نوزادان ناشنوا یا کم شنوا در دست اقدام است تا روند شنوایی یا گفتار معلولان رفع شود.

مدیرکل بهزیستی استان گفت: خانواده‌ها به محض مشاهده ناهنجاری‌های شنوایی در کودکان حتما به پزشکان متخصص باید مراجعه کنند و در گام بعدی پزشکان متخصص هم باید کودکان دارای ناهنجاری را برای ادامه روند درمان به بهزیستی معرفی کنند.

دهباشی پور افزود: سال گذشته برای ۱۵ کودک ناشنوا، حلزون شنوایی نصب شد.

وی اضافه کرد: در حوزه نابینایان، اختلالات ژنتیکی بیش از سایر بیماری‌های مرتبط با بینایی اهمیت دارد و بر همین اساس ور غربالگری ژنتیکی به موضوع بینایی بیشتر توجه می‌شود.

مدیر کل بهزیستی استان گفت: انجمن نابینایان استان در زمینه‌های استفاده از دانش‌های روز بسیار فعال است و خدمات متنوعی را به مابینایان ارائه می‌کند تا افراد نابینا بتوانند به راحتی زندگی‌کنند.

دهباشی پور افزود: بسیاری از نابینایان با بهره مندی از خدمات نابینایی به مدارج بالای علمی و حتی تشکیل خانواده و اشتغال دست پیدا کرده اند.

وی اضافه کرد: از همه دستگاه‌های اجرایی استان می‌خواهیم در زمینه تشویق افراد معلول به بهبود شرایط زندگی شان کمک کنند.

مدیر کل بهزیستی استان گفت: در ساختمان جدید بهزیستی استان موسسه آموزشی ویژه نابینایان با امکانات و توانمندی‌های بیشتر راه انداری خواهد شد.

دهباشی پور افزود: مناسب سازی و بازسازی معابر برای استفاده معلولان همچنان در دستور کار قرار دارد و در حال حاضر مناسب سازی بلوار امیرکبیر در دست اقدام است و مقرر شده طرح‌های شهرداری بدون نظر بهزیستی به نتیجه نرسد.

وی اضافه کرد: همچنین نرم افزار‌های مبتنی بر سامانه‌های موقعیت یاب طراحی شده تا اگر معابر و یا سازه‌های شهری برای معلولان قابل استفاده نبود بلافاصله به اطلاع بهزیستی برسد.

مدیر کل بهزیستی استان گفت: مطابق قانون ۳۰ درصد ظرفیت‌های اپراتوری در دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های وابسته دولتی ویژه نابینایان است و ۳۰ درصد ظرفیت‌های دفتری هم باید به معلولان جسمی حرکتی اعطا شود که این مورد اصلا رعایت نمی‌شود و ما به شدت بر این موضوع نظارت داریم و از دستگاه‌های دولتی که به این ظرفیت قانونی توجه نمی‌کنند اعتراض می‌کنیم.

دهباشی پور افزود: بهزیستی تنها دستگاه دولتی است که بیشترین میزان معلولان را به کار گرفته، اما سایر دستگاه‌های اجرایی از بکارگیری معلولان امتناع می‌کنند.

وی اضافه کرد: باید قوانین بیمه تامین اجتماعی و استخدامی در زمینه استخدام و بازنشستگی معلولان تغییر کند.

مدیر کل بهزیستی گفت: سامانه ۱۲۳ به صورت شبانه روزی آماده دریافت اطلاعت افراد نیازمند خدمات اجتماعی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.