سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انعقاد قرارداد فروش گاز‌های همراه نفت ۳ واحد بهره‌برداری جنوب

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از انعقاد قرارداد فروش گاز‌های همراه ارسالی به مشعل مربوط به واحد‌های بهره‌برداری نفت سفید، تمبی و پرسیاه خبر داد.

علیرضا دانشی گفت: قراردادی میان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شرکت ناردیس در روز‌های گذشته در بحث فروش گاز‌های همراه ارسالی به مشعل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب مربوط به واحد‌های بهره‌برداری نفت سفید، تمبی و پرسیاه به امضا رسیده است.

 مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب می گوید: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده نسبت به جمع‌آوری گاز‌های همراه در کوتاه مدت اقدام خواهیم کرد و این پروژه مهم در جهت تکمیل زنجیره ارزش، فعال‌سازی شرکت‌های داخلی و رفع آلاینده‌های محیط زیست اجرایی خواهد شد.

به گفته او با یک مزایده، معادل ۶۴ میلیون فوت مکعب گاز جمع‌آوری می‌شود که ارزش اقتصادی آن نزدیک به ۱۸۴ هزار دلار در روز است و می‌تواند علاوه بر بحث‌های زیست محیطی کمک بسیار خوبی به بخش‌های تولیدی داشته باشد.

دانشی گفت: انجام چنین اقداماتی هیچ ارتباطی با تحریم‌ها ندارد و بخش خصوصی به عنوان یار و همراه بخش دولتی می‌تواند در چنین حوزه‌هایی ورود کند و با نگاه مثبت طرفین منافع حداکثری را برای کشور به دنبال داشته باشند.

او گفت: مزایده فروش گاز‌های همراه مشعل با کسب مجوز از شرکت ملی نفت ایران از خردادماه سال جاری آغاز شده است و ۹ شرکت، صلاحیت لازم برای حضور در ۴ مزایده را دریافت کردند که در این زمینه شرکت‌های برنده در مردادماه مشخص شدند و اکنون این اولین قرارداد در این زمینه است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.