سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی بزرگترین نیروگاه انرژی هیبریدی جهان در سال ۲۰۲۳

چین در حال راه اندازی بزرگترین نیروگاه انرژی هیبریدی جهان است که برق را از طریق نیروگاه های آبی و فتوولتائیک تولید می کند.

نیروگاه خورشیدی Kela در جنوب غربی استان سیچوان چین، نزدیک به ایستگاه برق آبی لیانگهکو، واقع در رودخانه یالونگ، با ظرفیت تولید ۱ میلیون کیلووات به عنوان بزرگترین نیروگاه انرژی هیبریدی جهان ساخته خواهد شد.

صفحات خورشیدی بر روی کوه‌ها تا ارتفاع ۴۶۰۰ متری و با ظرفیت اضافی ۱ میلیون کیلووات نصب می‌شوند. انتظار می‌رود این پروژه در سال ۲۰۲۳ با میانگین ظرفیت تولید برق ۲ میلیارد کیلووات ساعت راه اندازی شود.

چین با هدف رسیدن به هدف کاهش جدی انتشار گاز کربن در سال ۲۰۳۰ و حذف کامل کربن قبل از فرارسیدن سال ۲۰۶۰، در حال راه اندازی نیروگاه‌های جدید انرژی پاک است. تاسیس این نیروگاه به کاهش انتشار دی اکسید کربن تا بیش از ۱.۶ میلیون تن در سال کمک می‌کند، که معادل جلوگیری از سوزاندن ۶۰۰ هزار تن زغال سنگ است.

منبع: سایت سی جی تی ان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۴۹ ۱۰ مهر ۱۴۰۱
بله عقلانیت باید مشکلات انسان رو حل کند که ارمش برانسان رخ دهد تا ازادانه وباشوق رو به خدا کند. همانا که عقل رو خداوند گذاشته برانسان که زمین رو اباد سازد.. منتهی به فقرزدایی گرد...... تمام.... جانان
ناشناس
۰۷:۵۶ ۱۰ مهر ۱۴۰۱
ایران عزیز با داشتن نعمت کویرهای گسترده و بکر دارای بالاترین پتانسیل تولید برق خورشیدیست فکرش رو بکنید در سطح این کویرهای پهناور که در طول سال بالای ۹۰درصد از آسمان همیشه آفتابی برخوردار است و بزرگترین دسترسی به تابش نور خورشید.. که اگر علمی و حساب شده سرمایه گذاری شود علاوه بر رفع نیاز برق داخل کشور قادر خواهیم بود چندین برابر نیاز مصرف خود را به کشورهای همسایه برق بفروشیم...یعنی تصور کنید هزاران هکتار زمین کشاورزی بکر و فوق العاده حاصلخیز وجود دارد بخش خصوصی میتونه هر قسمتی رو برای خودش انتختب و دستگاههای لازم رو مستقر کنه و بجای محصولات کشاورزی در کویر برق برداشت کنه که محصولی بسیار گران قیمت با ارزش استراتژیک و پر تقاضا است.... بیا کویرهای ایران الان دیگه با این فناوری تبدیل به مزرعه برداشت طلا میشن
فرزند چهارم ک کوپن نداشت
۲۱:۴۴ ۱۰ مهر ۱۴۰۱
ولی همه کویر رو که نمیشه پنل گذاشت