سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برزگر:

تا رفع کامل مشکلات کشاورزان و مردم بارده با آن‌ها خواهیم بود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در بازدید از مناطق خسارت زده روستای بارده از توابع شهرستان بن به گفت: در سیل بارده همگام و همراه با مردم و کشاورزان منطقه بودیم و تا رفع کامل مشکلات با آن‌ها خواهیم بود.

حسین برزگر گفت: خسارات سیلی که ۶ و ۷ مردادماه امسال رخ داد زیرساخت‌های بخش کشاورزی در روستای بارده از جمله در حوزه دام و دامپروری و از بین رفتن علوفه دامی آن‌ها بود و حدود ۶۰۰ راس دام سبک و سنگین تلف شد و ۱۹۵ تن از علوفه مردم نیز توسط سیل برده شد.

وی ضمن اشاره به خسارات وارده به کانال‌ها و قنوات و همچنین جبران این خسارات بیان داشت: عملیات عمرانی دو قنات کهریز و حمزه کهریز روستای بارده آغاز شده است و سربرداری قنوات انجام شده و عملیات لایروبی نیز همچنان ادامه دارد.


بیشتر بخوانید


برزگر با اشاره به لایروبی کانال‌های آب اظهار داشت: بیشترین خسارت را در بحث کانال‌های آبرسانی اراضی کشاورزی داشتیم و ۲ دستگاه بیل مکانیکی حدوداً ۵۵۰ ساعت به طول ۲۰ کیلومتر لایروبی کانال‌ها را انجام داده اند.

وی همچنین بیان داشت: از محل منابع در اختیار، لوله‌های ۳۱۵ و ۲۵۰ را هم برای کانال بردعلی و همچنین سایر مزارع در اختیار کشاورزان قرار دادیم.

برزگر تصریح کرد: در هفته اول بعد از سیل، تامین علوفه و خوراک دام به میزان ۱۰ تن نهاده به صورت رایگان در اختیار دامداران قرار گرفت، همچنین بیش از ۱۶ تن ذرت تامین شد و از طریق کارگزاری در اختیار آنان قرار گرفت.

وی افزود: همچنین پیگیر بحث تامین حدودا ۴۰ تن خوراک دام و جو دامی برای دامداران هستیم که در هفته آینده سبوس و جو هم بین دامداران توزیع می‌شود.

برزگر در پایان یادآور شد: سایر اقدامات زیرساختی که باید به صورت اساسی‌تر مثل سیمانی کردن کانال ها، بتن ریزی و استخر‌ها انجام شود نیازمند وجود اعتبارات ملی است که امیدواریم زودتر تامین شود تا بتوانیم خدمات شایسته‌ای برای مردم و اهالی روستای بارده داشته باشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.