سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

آموزش حضوری لازمه افزایش سطح علمی دانش آموزان

یک کارشناس آموزشی گفت: معلمان با بررسی ۳ سال گذشته تحصیلی دانش آموزان باید بتوانند مواردی را که امسال باید با دانش آموزان کار شود، شناسایی کنند.

شروین مسیح گفت:  سال تحصیلی جدید زمانی است که تعداد بسیار زیادی از دانش آموزان که در ۲ سال قبل آن به دلیل همه گیری کرونا در مدارس حضور پیدا نکرده بودند و مجبور به تحصیل در خانه شده بودند، کار خود را به صورت حضوری در مدارس پیگیری می‌کنند.

او گفت: نواقصی در این موضوع وجود داشت و مشکل آن بود که زیرساخت لازم برای آموزش مجازی فراهم نشده بود. بنابراین آموزش از طریق مجازی نمی‌توانست روال معمول را دنبال کند و با همان کیفیت تدریس به صورت حضوری امتداد پیدا کند. این مشکل در دانش آموزان مقاطع پایه به شکلی جدی‌تر نمود پیدا کرد.

او ادامه داد: به والدین پیشنهاد می‌شود که حتی الامکان دانش آموزان به شکل حضوری در مدارس حاضر باشند؛ چرا که آموزش مجازی چندان نمی‌تواند مشکلات آموزشی دانش آموزان را حل کند. به نظر می‌رسد خصوصا دانش آموزانی که در سال آخر هستند، نباید به سمت آموزش مجازی بروند. چرا که می‌تواند معضل بزرگی باشد و از لحاظ سطح علمی قادر نیستند تا با اطرافیان خود ارتباط برقرار کنند تا سطح علمی خودشان را بسنجند.

او افزود: در بین رتبه‌های برتر کشور تعداد فارغ التحصیل‌هایی که از آموزش مجازی استفاده کرده اند، چه مقدار است ؟ می‌توان مشاهده کرد که این تعداد بسیار کم است. مشاهده شده است که دانش آموزانی که در کلاس‌های درس بوده اند، توانسته اند رتبه‌ بهتری کسب کنند. اگر فارغ التحصیلی با آموزش مجازی، رتبه‌های بالا کسب کرده اطمینان داشته باشید تعداد این افراد بسیار کمتر از دانش آموزانی است که آموزش حضوری را پشت سر گذاشته اند.

مسیح گفت: معلمان محترم با بررسی ۳ سال گذشته تحصیلی دانش آموزان باید بتوانند مواردی را که امسال باید با دانش آموزان کار شود را شناسایی کنند؛ یعنی پایه‌های درسی که نیاز دانش آموزان است را پیدا کنند، ابتدای سال تحصیلی با دانش آموزان هماهنگ کنند و آن موارد را دانش آموزان بیشتر مطالعه کنند تا نقاط ضعف سال‌های گذشته مشخص شود. در این زمینه کمک و همراهی دانش آموزان برای برگزاری آزمون‌های تعیین سطح می‌تواند اتفاق بسیار مثبتی باشد.

او ادامه داد: زمانی که نقاط ضعف دانش آموزان را شناسایی می‌کنند، می‌توانند به موضوع اصلی دروس با آرامش بیشتری توجه کنند؛ وگرنه آن نقاط ضعف می‌توانند مشکلات بیشتری را برای دانش آموزان ایجاد کنند. پس باید کاری اصولی و با جدیت فراوان انجام دهیم.

او گفت: این فعالیت جدی باید بیشتر از طرف اعضای آموزشی باشد. دانش آموزان هم برای پشت سر گذاشتن شرایط بهتر باید درس‌های سال گذشته خود را مرور کنند تا نقاط ضعف خود را بشناسند و پس از آن برای حل این مشکلات درسی در کلاس‌های درس حضور پیدا کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.