حمید طریفی معاون وزیر آموزش و پرورش ضمن تبریک فرارسیدن آغاز سال تحصیلی جدید به تمامی دانش آموزان و فرهنگیان گفت: تمامی تلاش ما این است که سال خوبی را برای دانش آموزان رقم بزنیم، علی الخصوص بعد از یکی دوسالی که به خاطر کرونا مدارس مجازی و دانش آموزان از فضای مدرسه دور بوده اند. این توفیق را دارم که خادم و خدمتگزار دانش آموزان با نیازهای ویژه و خانوادههای آنان باشم.
او ادامه داد: در نظام تعلیم و تربیت و تعیین اهداف آن و تعیین برنامههایی که داریم هیچ تفاوتی بین دانش آموزان قائل نیستیم. اهداف، منابع و زیرساختهای آموزش و پرورش یکپارچه هستند و کلیه اینها در اختیار همه دانش آموزان و اولیای آنان است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی بیان داشت: هرکدام از دانش آموزان یک استعداد و هرکدام دارای توانایی خاصی هستند و وظیفه ما نیز این است که مسیر رشد و شکوفایی دانش آموزان را فراهم کنیم و قطعا هیچچیزی را در این مسیر کم نخواهیم گذاشت.
طریفی حسینی افزود: از زحمات تمامی معلمان نیز تقدیر و تشکر میکنیم، چراکه وقتی کرونا در کشور همه گیر شد و مدارس به صورت حضوری تعطیل شدند، جریان تعلیم و تربیت به کار خود ادامه داد. این مدیون زحمات معلمان و همراهی خانوادهها میباشد. امیدوارم با حضوری شدن آموزشها برای تربیت نسلی که آینده ساز است آماده شویم و شرایط را مهیا کنیم.
وی به اشاره به تعلیم و تربیت چندساحتی برای دانش آموزان اظهار داشت: تمامی وقت و زمان و انرژی ما باید معطوف به این مسئله باشد تا ساحتهای مختلف به خصوص در حوزه پرورشی و تربیتی را برای دانش آموزان فراهم کنیم و این مجاهدتی که معلمان ما دارند به خصوص معلمان مدارس استثنایی، جلوهای از ایثار و فداکاری است. کار در مدرسه استثنایی یک کار ایثارگرایانه است و معلمان ما جز صبورترین معلمان بوده و ما قدردان تلاش این بزرگواران هستیم.
وی ادامه داد: خانواده رکن تعلیم و تربیت است. ما در نظام تعلیم و تربیت باید هماهنگی لازم را با خانوادهها داشته باشیم چراکه اصل تربیت در خانه اتفاق میافتد و این همگرایی کاری است که ما باید به آن دست پیدا کنیم. تجربه کرونا نشان داد که بیشتر میتوانیم روی کمک و مشارکت خانوادهها در تعلیم و تربیت رسمی حساب باز کنیم.
طریفی حسینی در پایان تصریح کرد: خود دانش آموزان نیز باید بدانند که گرانبهاترین دوره زندگی همین دوره دانش آموزی است چراکه میتوان در آن استعدادهای نهفته را کشف کنند.