سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف ۵۰ هزار متر مربع زمین خواری در سیرجان

فرمانده انتظامی سیرجان از کشف ۵۰ هزار متر مربع زمین تصرف شده غیرقانونی به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال و دستگیری یک متهم در این رابطه خبر داد.

سرهنگ مرتضی امیرسبتکی گفت: ماموران پلیس آگاهی سیرجان در پی دریافت گزارشاتی مبنی بر تصرف بخشی از اراضی دولتی متعلق به اداره راه و شهرسازی در محدوده این شهر، بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

او افزود: در این رابطه با بررسی‌های میدانی و استعلام‌های صورت گرفته مشخص شد فردی اقدام به تصرف غیرقانونی اراضی دولتی به متراژ ۵۰ هزار متر مربع کرده و با قطعه بندی و سندسازی قصد فروش بخشی از این زمین‌ها را دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان تصریح کرد: در ادامه یک متهم دخیل در این تصرفات غیرقانونی دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد و این اراضی نیز که کارشناسان ارزش آن‌ها را بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد کردند رفع تصرف و به اداره راه و شهر سازی بازگردانده شد.

این مسئول انتظامی با اشاره به ادامه پیگیری‌های پلیس برای کشف دیگر جرائم اقتصادی مرتبط با زمین خواری و موارد مشابه در حوزه این شهرستان از شهروندان خواست قبل از خرید هرگونه زمین در محدوده و یا در حاشیه شهر و مناطق روستایی، از طریق بنیاد مسکن، اداره راه و شهرسازی، منابع طبیعی و دیگر نهاد‌های مربوطه استعلام‌های لازم را به عمل آورند و موارد خاص یا مشکوک در رابطه با تصرف و خرید و فروش غیر قانونی اراضی را به پلیس گزارش کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.