سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام ماندگاری؛

شهید کاوه الگوی ماندگار رهروان شهداست

استاد حوزه و دانشگاه گفت: سردار شهید محمود کاوه با نگاه توحیدی که داشت الگوی ماندگار رهروان شهداء شده است.

حجت‌الاسلام ماندگاری استاد حوزه و دانشگاه یکشنبه شب در یادواره شهید محمود کاوه که در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد، گفت: ساده زیستی شهید کاوه زبانزد بود و دقت در بیت‌المال، قاطعیت و ولایتمداری از مهمترین ویژگی‌های کاوه بود که برگرفته از نگاه توحیدی است و اگر ما هم نگاه توحیدی داشته باشیم می‌توانیم مثل شهید کاوه باشیم.

او افزود: شهداء قابل تکرار هستند پس کسانی که نگاه توحیدی دارند می‌توانند در این مسیر قرار بگیرند.

حجت‌الاسلام ماندگاری اظهار کرد: ۳۶ سال پیش در چنین ایامی کاوه پرواز کرد، اما راهش همانند راه اربابش که ۱۴۰۰ سال پیش به شهادت رسید ادامه دارد.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: این دنیا جای سختی و امتحان است و جای خوش‌گذرانی نیست امام حسین (ع) رمز نگاه توحیدی را به ما داد و کاوه شاهد این مکتب است.

او ادامه داد: انجام واجبات، خدمت به مخلوقات و ترک محرمات سخت است، اما خداوند با سختی انسان را رشد می‌دهد.

حجت‌الاسلام ماندگاری گفت: اگر پرسیدند چرا پای جمهوری اسلامی ایستادید چکار دارید به یمن و غزه و فلسطین بروید مذاکره کنید، بگویید خداوند در قرآن فرموده " شما در سختی قرار گرفتید و من می‌خواهم در سختی به شما رستگاری عطا کنم".

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اگر نگاه توحیدی در جامعه باشد رستگار خواهیم شد، بیان کرد: محمود کاوه با همه سختی‌ها از نماز شب غافل نشد، چون نگاه توحیدی داشت و این نگاه از کاوه یک اسوه ساخته است.

او افزود: صدام و بعثی‌ها برای سر کاوه جایزه گذاشتند، اما همه آن‌ها نابود شدند و مجلس کاوه امروز محل رهروان شهداء شده است.

حجت‌الاسلام ماندگاری تصریح کرد: حقوق شهید کاوه ۲ هزار و ۲۰۰ تومان بود که از همان میزان هم بخشی را صرف جبهه می‌کرد که برگفته از نگاه توحیدی بود.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: سخت‌ترین روز‌های جنگ و نفاق را شهداء پشت سر گذاشتند تا به پاداش رسیدند.

او اظهار کرد: حل مشکلات مملکت و جوانان ما آموزش در مکتب امام حسین (ع) است تا از سختی‌ها فرار نکنیم و سختی خدمت، ایثار و فداکاری را تحمل کنیم و به آیه " اِنَّ مَعَ العُسرِ یُسراً " برسیم.

حجت الاسلام ماندگاری گفت: امروز دشمن نمک به زخم خانواده شهداء می‌پاشد، اما روی زخم زینب (س) هم نمک پاشیدند چون حضرت، عسر و یسر را به خوبی درک کرد و گفت "جز زیبایی چیزی ندیدم".

در ادامه یادواره از کتاب آخرین تماس تاریخ شفاهی جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس حاج غلامرضا قنبری توسط مسئولان و خانواده شهید کاوه در جمع مردم رونمایی شد.

این یادواره با حضور مادر شهید کاوه در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد.

شهید محمود کاوه متولد یکم خرداد ۱۳۴۰ است و ۱۱ شهریور ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۲ در منطقه حاج عمران عراق به شهادت رسید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.