سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لبخند طلای سبز در کف کشاورزان نهبندانی

با برداشت پسته در شهرستان نهبندان کشاورزان خشنود از به ثمر رسیدن دسترنج یک ساله شان در هزار و ۳۰ هکتار از سطح باغات هستند.

برداشت پسته‌های خندان از هزار و ۳۰ هکتار از باغات بارور شهرستان نهبندان آغاز شده است.

یکی از کشاورزان نهبندانی با اشاره به اینکه امسال با توجه به میزان بارندگی‌هایی که در سطح شهرستان داشته ایم میزان برداشت این محصول برای کشاورزان قابل قبول است، گفت: ۷ هکتار باغ پسته دارم و سالی حدود ۲۰ تن پسته‌تر برداشت می‌کنم.

حیدرپور مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهبندان گفت: با توجه به شرایط اقلیمی شهرستان، امسال در مقایسه با پارسال شاهد کاهش عملکرد ۵۰ درصدی تولید این محصول هستیم که پیش بینی می‌شود ۵۱۵ تن پسته از سطح باغات برداشت شود.

او با اشاره به اینکه احمد آقایی و کله قوچی از بهترین ارقام کشت شده پسته در شهرستان نهبندان است، افزود: با برداشت این مقدار محصول هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال عاید ۷۸۵ خانوار بهره بردار نهبندانی می‌شود.


بیشتر بخوانید


پسته به دلیل سازگاری با محدودیت‌های اقلیمی و کم آب بر بودن، در این سال‌ها مورد استقبال کشاورزان نهبندانی قرار گرفته است.

حیدرپور با اشاره به اینکه ۷۸۵ خانوار نهبندانی بهره بردار ۵ نوع رقم از انواع پسته هستند، اظهار کرد: فرآوری پسته توسط سه دستگاه ترمینال در این شهرستان در حال انجام است که با توجه به نیازی که در این شهرستان وجود دارد ۵ دستگاه نیز در حال راه اندازی است که سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

در ۵ سال اخیر در شهرستان نهبندان با هدف توسعه کشت پسته ۳۰ درصد به سطح کشت این محصول افزوده شده است که هر سال در حال افزایش است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.