سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای یک میلیارد تومان طرح آبخیزداری در فامنین

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فامنین از اجرای بیش از یک میلیارد تومان طرح آبخیزداری در این شهرستان خبر داد.

حسن زبرجدی گفت: یک‌میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان طرح آبخیزداری امسال شامل چهار طرح در سطح شهرستان اجرا شده است که اجرای این طرح‌ها نقش موثری در کاهش و جلوگیری میزان فرسایش خاک و افزایش نفوذ آب در خاک دارد.

او گفت: ساخت ۵۰۰ مترمکعب بند سنگی و ملاتی در حوزه آبخیزداری صیدآباد با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی پارسال، ۴۸۰ مترمکعب بندگابیونی و خشکه چین در حوزه آبخیزداری باباحصاری با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان ، ۱۸۰ مترمکعب بند سنگی و ملاتی در حوزه آبخیزداری چپقلوبا اعتبارات ۱۵۰ میلیون تومان ، ۶۰ مترمکعب بند سنگی و ملاتی در حوزه آبخیز آجرلو با اعتبار ۱۰۰ میلیون تومان را می‌توان از طرح های آبخیزداری اجرا شده  امسال برشمرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فامنین با اشاره به برنامه های منابع طبیعی این شهرستان در بخش مراتع گفت: امسال سه فقره تمدید پروانه چرای دام و ۵۲ هزار هکتار کنترل چرای دام و مدیریت و ۱۵ مورد پرداخت حقوق عرفی بهره‌برداران در این حوزه انجام شده است.

زبرجدی تمدید کل پروانه‌های تشکیل شده منابع طبیعی فامنین در حوزه حفاظت را ۴۲ پرونده برشمرد و خاطرنشان کرد: امسال ۱۷ پرونده اراضی ملی به مساحت ۲۴.۶۸۳ هکتار در شهرستان خلع ید و ۲۱ پرونده به مساحت ۲۳.۶ هکتار تخریب و تصرف شده است.

او تعداد پرونده‌های چرای غیرمجاز شهرستان در بخش حفاظت را چهار پرونده به تعداد ۷۰۰ راس دام دانست و افزود:  ۱۳۵ گزارش مردمی به منابع طبیعی شهرستان داشته‌ایم که از این تعداد گزارش‌ها ۶۲ درصد مرتبط با منابع طبیعی بوده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.