سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرستان فارسان قطب زراعت چوب چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: شهرستان فارسان با توجه به ویژگی‌های اقلیمی یکی از مناطق مستعد زراعت چوب در استان است.

آقای برزگر گفت: شهرستان فارسان با توجه به ویژگی‌های اقلیمی یکی از مناطق مستعد زراعت چوب در استان است و لازم است مردم، جوامع محلی و سرمایه‌گذاران برای توسعه این زراعت، ترغیب و تشویق شوند تا هم صنعت چوب و هم صنایع وابسته به آن تقویت شده و زمینه اشتغالزایی بیشتر نیز فراهم شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های غنی این شهرستان در بخش کشاورزی افزود: ظرفیت‌های غنی و تنوع اقلیمی در شهرستان فارسان و همچنین قطب زراعت چوب استان و تولید ۱۰۰ هزار تن ذرت علوفه‌ای در سال ۱۴۰۰ را از شاخص‌های مهم این شهرستان برشمرد.


بیشتر بخوانید


برزگر اضافه کرد: شهرستان فارسان به لحاظ برخورداری از مواهب طبیعی و با برنامه ریزی در توسعه کشت‌های گلخانه ای، مجتمع‌های گلخانه‌ای و دامپروری، پروژه‌های جهش تولید در دیمزار‌ها و کشت گیاهان دارویی، نقش موثری در توانمند سازی جوامع محلی، بهبود معیشت و اشتغالزایی دارد. 

وی به مدیریت منابع آبی استان اشاره کرد و گفت: تجهیز اراضی کشاورزی در دشت‌ها و توسعه سیستم‌های نوین آبیاری باید هرچه سریع‌تر در اراضی زراعی این شهرستان صورت گیرد و با توسعه سیستم‌های آبیاری بهره وری بخش کشاورزی افزایش یابد.

وی افزود: توسعه باغات دیم در اراضی شیبدار با بهره گیری از تجارب موفق در این شهرستان در امر افزایش تولید محصولات کشاورزی و افزایش اشتغال تاثیر بسزایی دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.