سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جیب‌ خالی پدران در بازار گرانی لوازم التحریر

همزمان با کمرنگ شدن کرونا و حضوری شدن مدارس، خریداران لوازم التحریر سرگردان از قیمت‌های چندین برابر شده اند.

باز شدن مدارس و جنب و جوشی که بین چند میلیون دانش آموز در سراسر کشور ایجاد می‌کند، با شلوغی بازار و انجام خرید‌هایی برای مدرسه رفتن همراه است و البته هزینه‌هایی را نیز به خانواده‌ها تحمیل می‌کند از جمله خرید روپوش، کیف و کفش، لوازم تحریر، خرید کتاب درسی، شهریه ثبت نام و سایر هزینه‌های دیگر است.

سونامی گرانی به نوشت افزار‌ها رسید

امسال پس از چند سال کرونا و درس‌های فضای مجازی کلاس‌ها از مهرماه به صورت حضوری برگزار می‌شوند و دانش آموزان این بار باید از فضای مجازی تبلت و گوشی خداحافظی کنند و به صورت رسمی در مدارس حضور یابند.

اما این برای بعضی از پدران با دلواپسی و نگرانی همراه است پدرانی که نمی دانند آیا از پس این همه خرج بر می‌آیند و شرمند فرزندانش که با اشتیاق منتظر خرید مدرسه هستند نمی‌شوند؛ و فرزندانی که با شور عشق منتظر خرید لوازم تحریر مدارس، کیف و کفش لباس هستند و خانواد‌هایی که با وجود آگاهی از این قیمت‌ها همه وسایل مورد نیاز فرزندانشان را کاملا تامین می‌کنند، چون معتقدند همه چیز گران شده و این امر عادی است.

اما در این بین دستان کارگرانی را می‌بینم با جیب‌های خالی که هزاران حرف از گرانی و بی پولی میزنند و کمتر توان خرید لوازم تحریر را در بازار این روزها دارند.

ناتوانی مردم در خرید لوازم تحریر/ مدرسه رفتن هزار تا هزینه دارد

خرید لوازم تحریر برای خرید یک دانش آموز پایه حدود یک و نیم میلیون تومان است، که این مقدار شاید خرج یک خانواده کارگر را بدهد و برای همین است بعضی خانواده در خرج و مخارج این لوازم مانده اند.

برای اطلاعات بیشتر سری به مغازه نوشت افزار‌های مدارس زدم خانواده‌هایی را دیدم که مشغول خرید لوازم تحریر مدرسه بودند و با وجود قیمت‌های بالا می‌دیدم که با نایلون‌های پر از وسایل از مغازه بیرون میرفتن و با وجود اعتراض‌های فرزندانشان که از کامل نبودن وسایل شان حرف میزد از کنارم می‌گذشتند.

صدای گریه‌ای کودکی توجهم را جلب کرد کمی جلوتر رفتم با دیدن کودکی ابتدایی که برای خرید کیفی گریه می‌کرد از پدرش دلیل آن را پرسیدم پدر با شرمندگی گفت: من ۴ فرزند دارم و همه آن‌ها در حال درس خواندن هستند و خرج و مخارج هر یک از آن‌ها برایم سنگین است. من یک کارگرم و اجاره خانه باید بدهم و این دخترم کیفی میخواهد که قیمتش برابر خرید همه خواهر و برادرهایش است من نمیدانم درد دلم را به چه کسی بگوییم با این خرج‌ها باید کسی فکری به حال ما کنند واقعا قیمت‌ها برایم سر سام آور است.

پس از حرف‌های آن مرد با مغازه دار آنجا آقای قربانی حرف زدم با دلی پر گفت: این گرانی‌ها علتش ما نیستیم ما هم مثل مردم عادی از چنگ این گرانی گریزانیم، اما چه کنیم، مجبوریم ما هم مغازه داریم و خانواده وخرج داریم.

به چندین مغازه دیگر سر زدم واقعا قیمت‌ها نسبت به چند سال پیش به قول آقای مکاری مغازه دار که چند سال است سابقه کار دار بالا رفته است.

آقای مکاری می‌گفت: قیمت کیف که از لوازم ضرروی است افزایش یافته و به شدت از این افزایش قیمت‌ها گلایه داشت و می‌گفت مردم از این وضع راضی نیستند و تا حدود سعی میکنند هیچ خریدی انجام ندهند.

از آقای مکاری پرسیدم به نظرتان قیمت‌ها چند درصد افزایش یافته با قطعیت در پاسخ گفت: ۱۰۰درصد، به گونه‌ای که بعضی از مردم حتی توان هیچ خریدی ندارند.

نظارت ویژه بازگشایی مدارس

محمد جهین رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: این طرح با توجه به افزایش تقاضا برای ملزومات تحصیلی مورد نیاز دانش آموزان در آستانه بازگشایی مدارس آغاز شده و هر سال این طرح انجام می‌شود، تا اواسط آبان  امسال ادامه خواهد داشت.

وی گفت: طرح نظارتی بازار ویژه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی به منظور تأمین و توزیع و ارائه به موقع کالا، بازرسی و نظارت بر قیمت و خدمات اولویت دار این ایام اجرا می‌شود تا از افزایش غیر منطقی قیمت‌ها و بروز تخلفات احتمالی جلوگیری شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: هرنوع گران فروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و سایر تخلفات اقتصادی با اجرای این طرح کنترل و با متخلفان برخورد می‌شود و از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گران‌فروشی و درج نکردن قیمت، مراتب را به سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و یا شماره تلفن ۴۲۴۴۹۹۷۴ اعلام کنند.

مردم توان خرید را ندارند

در این میان می‌دیدم که خانواد‌های که با شنیدن قیمت‌ها با کول بار غصه مغاز‌ها را ترک می‌کردند و مغازه‌ها را یکی پس یکی طی می‌کردند به امید اینکه شاید بتوانند چیزی ارزانی بخرند، اما بی خبر اینکه قیمت‌ها همه را به خود وا داشته است مردم نمیدانند شکایت خود را به دلیل افزایش چند درصدی قیمت‌ها به چه کسی کنند.

مردی را آن طرف خیابان دیدم به طرفش رفتم، دل پری از مسئولان این شهرستان داشت دلیل او را پرسیدم گفت: مسئولان باید فکری به حال ما‌یی که حقوق پایین و چند فرزند داریم و خرج‌های سنگین داریم، کنند.

خانم مسنی را دیدم که با ۳ فرزند از مغازه بیرون آمد و زیرلب صدا می‌گفت و می‌آمد انگار او هم دلش پر بود کنجکاو به طرفش رفتم و پرسیدم چیزی شده که خانم مسن عصبی گفت: این چه وضعش است منی که شوهرم بیمار است پول این همه هزینه برای  فرزندانم را از کجا بیاورم خودم چند سال است کار می‌کنم، اما دیگر پیر شده ام و توان کار کردن ندارم و جز این ۳ فرزندم کسی را ندارم و خرج شوهر مریضمم بر عهد من است ، با این وضعیت چه کنم؟

از این همه اعتراض و نارضایتی‌های مردم دلم به جوش آمد انگار باید مسئولان دست به کار شوند چرا که حال دل مردم و جیب هایشان خوش نیست.

پویش شور عاطفه‌ها در مهاباد راه اندازی شد

احمد نوذری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد گفت: امسال جشن  عاطفه ها همزمان با سراسر کشور از چند روز قبل آغاز شده و تا ۱۵ مهر در سطح شهر و روستای شهرستان این جشن تداوم خواهد داشت.

وی گفت: امسال پایگاه نیکوکاری در میدان شهرداری مهاباد و مصلای نماز جمعه شهر و روستا‌ها راه اندازی می‌شود و همچنین همکاران اداره‌ها نیز به صورت میدانی و مراجعه حضوری در بین خیران اقدام به دریافت کمک‌های مردمی خواهند کرد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد می‌گوید: خیران می‌توانند وجه نقد خود را با شماره حساب بانک ملی ۰۱۱۰۷۶۹۷۴۹۰۰۱ با شناسه پرداخت ۸۸۰۲۳۷۵۵۸ و یا به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۲۲۳۱۰ کمیته امداد امام خمینی (ره) واریز کنند.

وی گفت: خیران با شماره‌گیری کد دستوری #۰۴۴۱۰*۸۸۷۷* ویژه کمیته امداد مهاباد مبالغ اهدایی خود را واریز کنند.

نوذری با بیان اینکه همچنین شهروندان می‌توانند صدقات و کمک‌های مردمی خود به صورت الکترونیکی و از طریق " کد QR" انجام دهند، افزود: در این روش هر مشترک صندوق صدقات می‌تواند با داشتن این کد با استفاده از گوشی همراه به‌ آسانی اقدام به پرداخت صدقه کنند.

در شهرستان ۲۴۰ هزار نفری مهاباد، بیش از ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر در قالب ۶ هزار و ۱۴۰ خانوار زیرپوشش کمیته امداد هستند.

میانگین هزینه خرید لوازم تحریر چقدر می‌شود؟

بدون احتساب هزینه قیمت یک کیف ساده مدرسه از ۲۰۰ هزار تومان شروع می‌شود تا حدود ۱ میلیون تومان به بالا، جامدادی ساده از ۳۰ هزار تا سقف حدود ۲۰۰ هزار تومان، دفتر ساده صد برگ قیمتش از ۲۰ هزار تومان به بالا و دفتر ۵۰ برگ ساده نیز از ۱۰ هزار تومان به بالا است و باید توجه کرد که وسایل با کیفیت تر قیمت بالاتری خواهند داشت.

همه ما می توانیم دست در دست هم از راه‌های مختلف به دانش آموزان نیازمند کمک کنیم تا از تحصیل جا نمانند و بتوانند هزینه‌های تحصیلی خود را پرداخت کنند.

یکی از راه‌های کمک تحصیلی به دانش آموزان اقدام از طریق موسسات خیریه است.

گزارش از سپیده خشمن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲۸
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۲۱ ۲۵ شهريور ۱۴۰۱
خوب مگه مجبورید دوتا بچه میارید تقصیر خودتونه دیگه کارگر جماعت باید یدونه بچه داشته باشه
ناشناس
۱۱:۰۹ ۲۵ شهريور ۱۴۰۱
باور کنید ما تو زندگی خودمون موندیم. دهه شصتی ها و پنجاهی خیلی هاشون ازدواج نکردند. اون موقع طرف با بی پولی زن گرفته چندتام زاییده. مردم مسوءل زاییدن شما که نیستند. بفرستش پی کار ازاد هر وقت پول داشت خودش میره درس می خونه
ناشناس
۱۱:۰۹ ۲۵ شهريور ۱۴۰۱
باور کنید ما تو زندگی خودمون موندیم. دهه شصتی ها و پنجاهی خیلی هاشون ازدواج نکردند. اون موقع طرف با بی پولی زن گرفته چندتام زاییده. مردم مسوءل زاییدن شما که نیستند. بفرستش پی کار ازاد هر وقت پول داشت خودش میره درس می خونه
parsa
۰۹:۳۵ ۲۵ شهريور ۱۴۰۱
شما که میدونید گرونیه و بره خرید دوتا دفتر و قلم اینجوری ماتم گرفتید ، اصلا غلط میکنید پچه پس میندازید ، کارگر که هیچی ، کرگدن هم باشیید نمیتونید تو این گرونی دوام بیارید
احمد علامی
۰۷:۲۷ ۲۵ شهريور ۱۴۰۱
پسرم پیش دبستانیه ۳۵ میلیون شهریه ۲۵ میلیون سرویس پول غذا و لوازم
دختر وسطی ۲۵ شهریه ۲۰ سرویس
دختر بزرگه کنکوری ۱۵ شهریه ۲۷ سرویس
جمعا ۱۵۰ میلیون غیر لوازم تحریر
ناشناس
۰۶:۱۵ ۲۵ شهريور ۱۴۰۱
بابا چرا اینقدر بچه هاتونو لوس بار میارین ما که بچه محصل بودیم هیچ وقت نمی بردنمون خرید مدرسه با حداقل امکانات درس می خوندیم بی سواد و بی کلاس هم بار نیومدیم بنده دهه هفتادی هستم نگید لابد شصت سالمه
ناشناس
۰۱:۴۸ ۲۵ شهريور ۱۴۰۱
پول ندارید مریض هستید بچه دار می شوید؟
ناشناس
۰۰:۳۴ ۲۵ شهريور ۱۴۰۱
چرا دروغ میگید.
تو ایران همه تو رفاهند.
هیچی هم گرون نیست.
کارگر ماهی ۶ میلیون حقوق نمیگیره.
همه خونه و ماشین لاکچری دارند.
ناشناس
۰۰:۳۳ ۲۵ شهريور ۱۴۰۱
دیگه فقط پولدارا باید درس بخونن..
ناشناس
۰۰:۳۱ ۲۵ شهريور ۱۴۰۱
نه بابا
تو ایران که همه در رفاه کاملند‌
منظور جیب خالی آمریکاییها و اروپاییهای بدبخت و بیچاره است.
امیر
۰۰:۲۳ ۲۵ شهريور ۱۴۰۱
از یه طرف این وضعیت اقتصادیرو بوحود اوردید و از طرف دیگر ملت تشویق به فرزند اوری میکنید.چگونه میخواید جوابگو خدا باشید؟
ناشناس
۰۰:۱۷ ۲۵ شهريور ۱۴۰۱
چرا صدای مردم را نمی‌شنود چرا ناتوانی مردم را نمی بیند چرا بداد مردم نمیرسد
ناشناس
۰۰:۰۶ ۲۵ شهريور ۱۴۰۱
خطاب به اقای قالیباف و ریس جمهور محترم .هشت سال دفاع مقدس را با چه عزیزانی به سرانجام رساندید و پیروز شدید. انقلاب را با چه کسانی اداره میکنید . با مدیریت مدیرانی که حقوق یک کارگر را در کشور زیر خط فقر نگه میدارند و خود دو سه برابر حقوق کارگر حقوق میخواهند و میگیرند و حق خود میدانند و حتی آنقدر گیریشان میآید که فرزندانشان نیاز به کار ندارند حقوقهایشان تبدیل به دلار و آقا زاده پروری . آنقدر که سیری آنها دین آنها (نه ظاهر دینی) و دین مردمشان را فقر برده است. پشت میز نشستن و جلسه گذاشتن برا امثال خود را کار میدانند و کار کارگر را وظیفه آن و حقوق کم را حق آن کارگر . قفسه فروشگاها و قصابی‌ها و میوه فروشی ها و ... باید بجای آن کارگر تولید کننده کشور به وسیله مدیرانی که حاضر نیستند کار خود را با کار کارگر مقایسه کنند خالی شود و تاوان بی‌لیاقتی و تورم و ندانم کاری مدیرانی که شکمشان سیر شده است را انقلاب و مردم کارگر پس بدهند فقط بخاطر اینکه شمای وزیر و نماینده و فرماندار و شهردار و ومسعول کشور و... حاضر نیستید مانند فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس باشید تو ادارات خود ساده و بی آلایش خدمت کنید کار و حق خود را همطراز کار کارگر بدانید . هرچه داد از حق هم بزنید و گلوی خود را پاره کنید بدتر میکنید و تنها حالت تهوع مردم را از دورویی و گرفتن این حقوقها و این داد زدنها زیادتر . اطرافیانتان که دور میز نشسته اند را اگر بگوید ما انقلاب و اداره کشور را از فردا میخواهیم مانند شهدا در پیش بگیریم بسم الله آنوقت عیار آنها معلوم میشود آنوقت هست که می‌بینید چه کسانی دوربرتان میمانند .کسانی پشت میز شما مینشینند که درد دارند و درد مستاجر و کارگر و مردم گرفتار تورم و دلالها و سیاستهای اشتباه سود بده و سود بگیر بانکها . کاش همه مدیران را با حقوق کارگران بکارگیری کنید و ببینید مشکلات کشور خود بخود حل میشود یا نه
ناشناس
۲۳:۳۱ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
بعد میگن فرزند آوری کنین
آیا با وضعیت گرانی الان فرزند آوری کار درستی است وآیا عاقلانه هست
وآیا اجحاف در حق آنها بجه ها نمیشه
دوغعلی
۲۳:۲۶ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
جیب خالی؟
نداشتم سید
حدود ۲ میل هزینه کتاب و دفتر شد
ناشناس
۲۳:۰۳ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
این پویش عاطفه ها فقط شاید برای کسانی که تحت پوشش امداد یا جایی هستن ذره ای به درد بخورد . چون الان ۸۰ درصد مردم برای خرید لوازم تحریر و هزینه های مدرسه فرزندانشان دچار مشکل هستند باید چاره ای اساسی شود این راه حل ها فقط به درد زمانی می‌خورد که دو درصد مردم دچار مشکل و فقر باشند نه الان که همه زیر خط فقر شدید هستیم
محمد
۲۲:۵۸ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
دست های کوچکش به زور

به شیشه های ماشین شاسی بلند حاجی می رسد

التماس می کند : آقا… آقا “دعا ” می خری؟

و حاجی بی اعتنا تسبیح دانه درشتش را می گرداند

و برای فرج آقا “دعا ” می کند
ناشناس
۲۲:۴۳ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
پس قبول دارید که خالیه.
حالا بچه هم باید بیاریم.
ناشناس
۲۲:۲۴ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
مدرسه نمی‌دونم چه هزینه های داره.ولی پیش دبستانی کمر منو شکست.حدود دومیلیون وسیصد هزینه لوازم و فرم و....شد
ناشناس
۲۱:۵۸ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
عجب حتی میخان کمک کنن به کم برخوردارها از لحاظ مالی بجای استفاده از منابع دولتی از جیب ملت میگره کمیته امداد بعد کسر حقوق و پورسانت خودش ته مانده رو میده به یه تعداد کم بعدم میکنه بوق و کرنا عجب وملکت عجیبی
ناشناس
۲۱:۳۵ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
مسول ایجاد این شرایط کیه؟
عمه من؟
ناشناس
۲۱:۳۵ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
کی باید از این وضع خجالت بکشه و از خجالت بمیره؟
ناشناس
۲۱:۱۰ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
جیب خالی پدرها و قیمت‌های خیلی سنگین و کمر شکن همه ی اجناس
ناشناس
۲۱:۰۳ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
اقای رییسی مدارسو باز کردین یه فکری به حال ملت مستضعف بکنید یه یارانه کمک تحصیل بدین به قشرضعیف که بچه ها با خون دل نرن مدرسه
ناشناس
۲۰:۵۹ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
چه عجب از شما خبرنگاران که از این خبرها گذاشتید.
ناشناس
۲۰:۴۶ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
آقای رئیس جمهور خودش حل می کنه غم نخورید خرما بخورید
ناشناس
۲۰:۲۴ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
نه اینکه تو بقیه بازار ها جیبشون پره! واقعا که
ناشناس
۱۹:۵۹ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
اگر لوازم التحریر گران شده و جیب پدران خالی است ، در عوض لباس و کفش و مواد غذایی کاملا ارزان و مناسب است. و اگر جیب پدران خالی است ، گلایه ایی نیست. الحمد لله جیب مسئولان و مدیران و وزرا و معاونان و نمایندگان پر است.
ناشناس
۱۹:۵۷ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
یکی دیگر از دلایل بچه دار نشدن و ازدواج نکردن در ایران را در این گزارش با هم خواندیم!!
ناشناس
۱۹:۵۶ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
کاسه گدایی دولت شروع شد!
از اون 92 هزار میلیارد دزدی فقط اگه یک هزار میلیارد بین فقرا تقسیم کنن دیگه فقیری در کشور باقی نمی ماند
ناشناس
۱۹:۴۹ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
بهترین کار، استفاده از فضای مجازی برای ارسال تکالیف است(مثل شبکه شاد و...)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
جیم خالی معلمان ....
وزیر جز وعده پوچ چیز دیگه ای تحویل معلمان نداد
یزدی
۱۸:۱۸ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
سه فرزند محصل دارم کارگری هستم که با کمترین حقوق باید مقابل فرزندانم شرمنده نشوم مدارس شهریه های گران خود را گرفته اند والدین را مجبور به تهیه روپوش از مکانهاییکه آنها می گویند نموده اند حال باید ،کیف ،کفش ،لباس،لوازم التحریر باقیمتهای نجومی ،سرویس و..... برایشان تهیه کنم مسئولین محترم که این دغددغه ها راندارند مدارس غیر انتفاعی ،تیزهوشان ،شاهد و...همه برای آنها آماده شده اند اگر افرادی همچون من از زیر بار گرانی کمرشان شکست به درک
فقط می توانم بگویم خدایا توخودت به دادما برس
ناشناس
۱۸:۰۹ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
سلام.مگه فقط لوازم التحریر هزار تا خرج دیگه هم هست .لباس فرم .لباس ورزشی .کفش ورزشی .کمک به مدرسه .پول برگه و.....
ناشناس
۱۷:۲۵ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
برای خانواده های کم در آمد یارانه لوازم التحریر بدین ..آمار همه افراد را دارین ...
ناشناس
۱۶:۲۰ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
بعد میگن فرزنداوری کنید
ناشناس
۱۵:۵۰ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
واقعا خیلی گران شده
من کارمند شرمنده بچه ام شدم
فلفل
۱۵:۴۹ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
جمعیت کشور داره پیر میشه. آقای دکتر بانکی نماینده محترم اصفهان در مجلس گفتند این یک ابر بحران است که درست هم گفتند.
بابا ! بچه درست کنید ! هفت هشت تا. ده تا .
کاری به گرانی لوازم التحریر نداشته باشید. اگر هم‌ جیبها خالی است مهم‌نیست. بچه ها لازم نیست مدرسه بروند. بچه ها با آبدانان بزرگ می‌شوند. هیچ چیزی،نیاز ندارند. نه غذا. نه لباس،.نه لوازم التحریر . نه شیر. نه گوشت . نه برنج.
فقط بچه درست کنید. زیاد
. فراوان.
ناشناس
۱۵:۴۸ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
با تدبیر و تلاش بسیار مسئولین ۸۰ درصد مردم کشور رو نیازمند کردند
حیف ایران حیف دریاچه ارومیه ک خشک کردن حیف چاه های نفت
ناشناس
۱۵:۲۸ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
ظلم ریشه کن میشه شک نکنید این وعده خداست حالا هرکی می خواد پشت ظلم باشه و دم از امیدی بزنه که فقط برای خودش مفهوم داره و وزیرانش ،مخصوصا معاونش که پسر خارج نشین داره
ناشناس
۱۵:۲۳ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
دهه فجر بر فجر آفرینان مبارک
ناشناس
۱۵:۰۸ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
چرا شلوغش میکنین.مگه قراره تجملاتی بخریم.چندتا دفتر ساده و دوتا خودکار و دوتا مداد... بعضیا خودکار ۱۲ رنگ میخرن.خودکار اکلیلی میخان.مداد در طرح های مختلف.انواع دفتر با عکسهای مختلف... اینا اسرافه
.........................................
۱۵:۰۶ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
چه خوب ، چشم شما ها روشن.به به ، به به ،به به
گمنام
۱۴:۵۹ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
درحالی که اکثرمردم درنان شب محتاج اند حدود 70درصد ملت ایران درفکر شکمند چه جوری سیرش کنند
ناشناس
۱۴:۵۷ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
عیب نداره عوضش موشک داریم انرژی هسته ای داریم
ناشناس
۱۴:۳۰ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
شما یک کالا و یا جنسی را که در این دوسه سال چندین برابر نشده را پیدا کنید واقعاً این افزایش قیمت ها را در علم اقتصاد و مدیریت بازار چه می‌نامند بر اساس چه منطق و یا معیار و فرمولی محاسبه شده که یکطرفه و بی دلیل فقط وفقط به هر دلیلی از افزایش قیمت حمایت میکنند واقعاً با خواندن چند کتاب و جزوه و متأسفانه بدون سواد و دانش نمیشود اقتصاد کشور را مدیریت کرد آقایان از علم اقتصاد فقط وفقط ضرب کردن را یاد گرفته و همیشه دودوتا چهارتا را میبینند و حالا اگر موتور جستجوی آقایان چند صفر ناقابل را هم بعد از چهار گذاشت آقایان به نفع خود به سیستم دستکاری شده اعتماد و استناد میکنند و کسی هم که قرار نیست از آقایان توضیحی بخواهد شما هر روز به هر کجا که سر بزنید فقط افزایش قیمت میبینید و از ارزانی که پیشکش ثبات قیمت هم در یک روز را نخواهید دید
ناشناس
۱۴:۲۰ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
هیچ امیدی نداریم به این مسئولین
خواب خوابن
نمیبینن با درآمد کم چطور باید تو این کشور زندگی کنیم
ناشناس
۱۳:۵۵ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
خدا لعنت کنه انهایی را که مملکت داری نمیدونند و بر مسند قدرت تکیه میزنند کسانی که دنیای مردم را با وعده های الکی جهنم میکنند
ناشناس
۱۳:۵۴ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
هههههه بابا گرونی ها مال دولت روحانی بود و تمام شد الان رئیسی رئیس جمهوره این خبر را حذف کنید همه چی داره عالی میشه ههههههه
روحانی تو اتاقش مینشست دستور میداد
رئیسی میگرده تو کشور و دستور میده
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
نوشت افزار

متاسفم وای جی سی
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
اینقدر گرانی بیداد میکند که مدرسه رفتن هم تا چند سال
دیگه جز خاطرات میشه دولتها فقط شعار قشگ
میدن دریغ از عمل حالم از این همه شعار بازی
با شعور فهم مردم بهم میخورد
علیرضا
۱۳:۴۵ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
یکی از آرمانهای انقلاب آموزش و پرورش رایگان بود اما الان بخاطر نداری پدر فرزند از تحصیل محروم میشه.
یادمه کلاس چهارم در کتاب تاریخ نوشته بود در زمان انوشیروان ( همونیکه یه قسمت از دیوار کاخ کسری رو بخاطر خراب نکردن منزل پیرزنی کج ساخت منظورمه ) تحصیل فقط خاص اقشار پردرآمد و بزرگان مملکت بود و اقشار ضعیف حق تحصیل را نداشتند نمیدونم من برگشتم به گذشته یا تاریخ داره تکرار میشه .
آقای رییس جمهور شب ها چطوری راحت میخوابی
ای سران نظام چگونه شب سر آرام بر بالین میگذارین
ای خدا خودت به فرزندان ما رحم کن به دولتمردان ما امیدی نیست
ناشناس
۱۳:۴۰ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
سوال درست این که کی جیبشون خالی کرده
فلفل
۱۳:۳۶ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
تقصیر از پدران است که فرزند کمی دارند. اگر مثلا هشت تا فرزند داشتند رزق آنها وسیع میشد و الان برای خرید لوازم التحریر جیبشان خالی نبود و بجای یک یا دو فرزند برای هفت یا هشت فرزند راحت لوازم التحریر می‌خریدند. فرزند بیشتر زندگی بهتر. نگران گرانی،نباشید. همه چیز ارزان است.
ناشناس
۱۳:۱۰ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
اینم دستاورد دیگر از حجت اسلام ریسی
ناشناس
۱۳:۰۴ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
اتخابات دیگه بیشتر از ۱۰ درصد شرکت میکنند ؟
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
خدا منو لعنت کنه ایشاالله. توو اون دنیا دوست دارم توی یه مملکتی باشم که مدیرانش بدونن اگر جیب کارمند خالی باشه جیب کاسب هم خالی می مونه. قیمت کالاهای صد در صد تولید داخل مثل خونه رو کنترل کنند.
رز
۱۲:۵۸ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
هیچ پدری نباید شرمنده باشد مسئولین بی لیاقت وبی کفایتی که با وعده و وعید مردم رو به این روز انداختن باید سر خجالتی بر زمین بگذارند .
ناشناس
۱۲:۵۴ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
واقعا کرونا باهمه بدیش یه مزایایی هم داشت: پول سرویس مدرسه ،هزینه های جانبی مدرسه ،خرج تراشی الکی مدارس غیر انتفاعی ،پول لباس فرم لوازم التحریر گرون، چشم هم چشمی بچه ها همه دوباره برگشت
ناشناس
۱۲:۴۰ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
ایران رفع تحریم شود و دلار هم پایین بیاید، هیج چیز در ایران ارزان نخواهد شد چون افزایش قمیت پی در پی در اقتصاد ایران نهادینه شد و جزئی از ساختار روند تولید تا مصرف شده است
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
اونایی که میان مسخره میکنن قدروفجروذوالفقار داریم به کوری چشمشون بله الهی شکر که داریم هرچیزی سرجایش خودش لازمه...اونایی که میگن بچه نیارین شمانمیخای نیار چیکارداری به دیگران میگی..تونظردادن خدا رو ببین که چی دوست داره نه بنده خدارو...گرونی همه جابیدادمیکنه خداکمک کنه زندگیا سخت شده..اللهم عجل لولیک الفرج
ناشناس
۱۲:۲۲ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
قبلا لوازم تحریر دولتی در بازار بود وقیمت مناسبی هم داشت
ناشناس
۱۲:۱۹ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
اصلا این هزینه ها هیچ! اخه ادمهای مثلا عاقل و تحصیل کرده ای که تو اموزش و پرورش نشتید الکی برا خودتون تز میدید اخه چهارصد پانصد هزارتومن یا بیشتر رو چه حسابی پدر دانش اموز باید به اجبار پول لباس بده اونم برای شش تا هشت ماه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مگی پول الف خرسه لعنت خدا بر باعث و بانی این بی عدالتی!! باین خرج و گرونی از کجا بیارن؟؟
ناشناس
۱۱:۵۶ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
یادش بخیر زمانی علاوه بر تحصیل رایگان لوازم التحریر هم با مدرسه بود الان تمام شهریه ها 100 درصد شدن و حقوق کارمند 10 درصد
ناشناس
۱۱:۵۵ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
تنها مقصر تمام مشکلات موجود در کشور فقط و فقط مسئولان و تفکراتشان می باشد.البته خودشان و بچه های خارج نشینشان بواسطه سهمیه و رانت و قدرت از عملکردشان راضی اند و تا اخرین قطره خونشان از منافعشان با شعارهایی که هیچ کس منکر ان نیست دفاع می کنند
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
اگر به داد آموزش فرزندان نرسيد مملكت به نابودي ميرود. آموزش را رايگان كنيد مدارس غير دولتي را ببنديد همه مدارس يك روش آموزش منسجم با برنامه داشته باشند. فرزندان امروز آينده سازان فردا هستند. هر چه سرمايه گذاري كنيد در اين آموزش چندين برابر در آينده بهرمند خواهيم شد. معلم توانا استخدام كنيد. مهترين وزارت آموزش پرورش است ولي متاسفانه در ايران در آخر اولويت است.
M
۱۱:۴۵ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
بله بعد شعار میدید که تحریمها اثری ندارد نه به اروپا میگید نه به برجام میکید حالا کجاشو دیدید دلار ۵۰ تومنی و گرانی های بیشتری در راهه
ما که مجردیم و مجرد خواهیم ماند
میلاد
۱۱:۴۲ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
خوب شما مگه عقل ندارید دوتا سه تا بچه میارید که الان تو خرجش موندید تو این روزگار یه دونه بچه بیارید بسته چون خیلی خیلی وضع اقتصاد افتضاحه گرونی روز به روز بیشتر میشه بیکاری ساعت به ساعت بیشتر میشه اونوقت شما میگید فقط لوازم تحریر گرونه فقط؟؟؟
شما خبرنگاران باید صدای مردم رو به گوش مجلس برسونید چون واقعا زندگی کردن با این اقتصاد سخت شده
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
والاکسایی که شرایطشو ندارن بچه دار میشن بعد میخوان قیمتا هم براشون مفت باشه برن سر یه کار معمولی و همه چیزشونم سر جاش باش نه داداش این خبرا نیست خدا به آدم عقل داده و گفته سرنوشتتونو فقط خودتون میتونید تغییر بدید
ناشناس
۱۱:۳۱ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
پول نداری و نمیتونی پدر نشو تمام
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
جیب خالی پدران در بازار گرانی همه ملزومات زندگی!!!

یه زمانی سالی یک بار رو قیمت کالاها کشیده میشد الان چی؟!
ناشناس
۱۱:۰۰ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
۹۲۰۰۰میلیارد وبقیه مبالغ اگردراختیا رمردم قراربگیرد مشکل فقرحل خواهدشد دولت تشکیل می شودتا مردم رافقیرترکند
majid
۱۰:۵۸ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
اینا بچه هاشون تو بهترین کشورها دارن تحصل میکنن مثل امریکا.بعد به ما میگن بگین مرگ بر امریکا.خودتونید.
ناشناس
۱۰:۴۴ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
فقط می تونم بگم متاسفم ....
بازنشسته کشوری
۱۸:۳۹ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
بخدا من حقوقق بگیر با این حقوق به اندازه یک سوم سال قبل هم نمی توانم خرید کنم .پس کی درست میشه
ناشناس
۲۰:۴۳ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
برای خودت متاسف باش
کلاه مشکی
۰۳:۰۶ ۲۵ شهريور ۱۴۰۱
متاسف نباش اینا یه نوع سیاست هست
ناشناس
۱۰:۰۸ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
در تمام دنیا به غیر از ایران اموزش وپرورش وبهداشت برای عموم مردم رایگان است واما لوازم تحریر که مانند سایر اقلام سر به فلک کشیده شاید چند سال دیگر کشور رو به بی سوادی هم برود
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
ایران همینه اونیکه بچه دار شده اول این شرایطو دیده پس حقشه هر بلایی سرش بیاد
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
اگر به داد آموزش فرزندان نرسيد مملكت به نابودي ميرود. آموزش را رايگان كنيد مدارس غير دولتي را ببنديد همه مدارس يك روش آموزش منسجم با برنامه داشته باشند. فرزندان امروز آينده سازان فردا هستند. هر چه سرمايه گذاري كنيد در اين آموزش چندين برابر در آينده بهرمند خواهيم شد. معلم توانا استخدام كنيد. مهترين وزارت آموزش پرورش است ولي متاسفانه در ايران در آخر اولويت است.
...
۱۲:۰۲ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
حالا می خوای انتقاد کنی دیگه دروغ به این بزرگی نگو که به حرفت اهمیت بدن،کی گفته که همه جا به جز ایران این امکاناتی که گفتی رایگانه
ناشناس
۱۳:۱۰ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
خودش بی سواده دوست داره هیچ کس درس نخونه
ناشناس
۱۴:۵۱ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
تو لبنان هم پول میگیرن
محمد
۱۶:۲۸ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
مگه اموزش وپرورش تو این کشورجایگاه داره؟؟؟ازوزیر آموزش و پرورش آزمون ششم ابتدایی بگیرین ببینیم چندمیشه؟
ناشناس
۱۷:۰۳ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
شاید هم یک دلیلش این باشد که اتباع افغانستان را راه دادن به ایران تا زندگی کنند وگرنه ایران برای خودش کم میاره چه برسه که از کشور افغانستان وارد ایران شدند تا زندگی کنند چرا این کار رو کردند ؟؟
ناشناس
۱۹:۵۰ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
مثلا کجا؟!
ناشناس
۲۰:۴۳ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
برو آمریکا زندگی کن.همان روز اول نابود میشی
ناشناس
۰۹:۵۴ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
گرانی و مشکلات رو همه قبول دارن ولی تقصیر خودمون هم هست

بخداوند یکتای جهان قسم الان زمانه دوفرزند و سه فرزند نیس
یا ازدواج نکنید یا اگه کردین یه بچه بیارید
اخه چه خبره.کارگر باشی و مستاجر باشی و ۴ تا بچه داشته باشی
معلومه کم میاری
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
بابا من برای کمک به اسلام و جامعه مسلمین چهارتا بچه آوردم. اگر الان توی یه مملکت دیگه بودم خونه و زمین هم بهم میدادن.
شما هم برادر یا خواهر گرامی مشکلات زندگی خودت رو حل کن.
ناشناس
۱۴:۰۱ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
بنده خدا نمیدونسته قراره انقدر گرونی بشه حالا کاریه که شده

ولی گرونی دلیل نمیشه فرزندامونو درست تربیت نکنیم زندگی همینه تو هر زمامونه ای مشکلات هست
ناشناس
۱۵:۴۹ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
با این وضع ک میتونه ازدواج کنه
ناشناس
۱۶:۳۵ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
داداش ایران کمبود جمعیت میاره
نبی
۱۸:۰۳ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
سلام خدا روزی رسان هه...توقعات و چشم هم چشمی و تجملات زیاد شده....از بزرگترها بپرسید.....
ناشناس
۲۱:۱۲ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
بله حق با شماست، اشتباه از ماست که میخوایم زندگی کنیم زندگی فقط مال آقاییون و آقا زادهاشونه، ما باید بمیریم
ناشناس
۰۰:۱۱ ۲۵ شهريور ۱۴۰۱
داداش راجع به دوران پدران صحبت میکنی ؟؟؟؟؟؟الان کی میتونه ۴ تا بچه بیاره تو یکیشم موندن
کلاه مشکی
۰۳:۱۲ ۲۵ شهريور ۱۴۰۱
خدا رفته گانتو بیامرزه راست میگی تو حق داری کجای دنیا برای ریال کار می کنن موقع خرج گردن باید با دلار حساب کنن مرد حسابی هر کی هر چی دستش داره به قیمت دلار میفروشه اگه هم مشتری نباشی می فرستن خارج یه دلار هم ارزون بفروشن باز ده برابر قیمت ایران می فروشن که دلار کم نیارن به این قیمت حالا حالا نفس می کشیم در سایه خداست والا ماها دو سه سال پیش از گرسنگی مرده بودیم
ناشناس
۰۹:۲۶ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
خدا رحمتش کند کلا" تحصیل رایگان بود و لوازم التحریر هم بسیار ارزان مداد یک ریال و خودکار ۵ ریال و ......... خدا ازتون نگذرد
ناشناس
۱۴:۳۰ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
منظورت ۱۰۰ سال پیشه؟
ناشناس
۲۰:۴۲ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
الان مدارس دولتی هم رایگانه... حالا بعضیا میخوان بچه را بفرستن مدارس غیردولتی که شهریه اش خداتومانه‌.اون به ما چه
ناشناس
۲۳:۴۳ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
خدا لعنتش کنه چون همه اینها برای بچه های پول دار بالاشهر نشین بود
ناشناس
۰۰:۱۳ ۲۵ شهريور ۱۴۰۱
داداش تا دهه ۷۰ تمام کتاب ولوازم التحریر کامل مدرسه رایگان میداد آنقدر زیاد که میشد یادگاری نگه داشت یکدفعه همه چیز برگشت
ناشناس
۰۰:۳۴ ۲۵ شهريور ۱۴۰۱
برادر من یادمه تو مدرسه بهمون صبحانه و میوه میدادن
ناشناس
۰۹:۱۶ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
شرمنده به دولت ناتوان
ناشناس
۲۰:۴۱ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
شرمنده به شما مردم نالان و آیه یاس خان
ناشناس
۰۹:۰۸ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
دفتری که پارسال 12 تومن خریدم امسال میدن 25 تومن! بعد رییسی میگه همه چی درست میشه، برای ما یا برای شما؟
ناشناس
۲۰:۴۱ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
برو اروپا یا آمریکا یا ترکیه زندگی کن.تورم اونجا چندین برابر ایرانه.اونوقت قدر ایران رو میدونی
ناشناس
۰۸:۴۱ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
به نظر بنده مردم باید بچه دار شوند،حداقل چهارتا،
ناشناس
۱۰:۴۸ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
دوست عزیز بچه بادو هوا که نمیخوره خرج داره
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
داری مسخره میکنی؟
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
حداکثر چهارتا
علیرضا
۱۳:۴۶ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
البته مزاح میفرمایین
ناشناس
۲۰:۴۰ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
تجملاتی زندگی نکنی خرج ۴تا بچه چندان زیاد نیست.لباس رو برای بچه بعدی استفاده کنید. بعضیا همه چی میخورن و میپوشن و آخرش هم همش ناله میکنن که گرانیه!!
ناشناس
۰۸:۲۹ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
همش خیرین...مدرسه سازی خیرین،بیماران خاص خیرین،ایتام خیرین،خرید مدرسه خیرین...نمیدونم دولت پس چیکار میکنه؟
ناشناس
۱۲:۰۸ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
دولت ۱۵ میلیون کارمتد و بازنشسته مصرف کننده داره که مجبوره هر سال ۴۲۰ هزار میلیارد تومن حقوق و پاداش و فوق العاده ماموریت بهشون بده
چیزی واسه بقیه نمیمونه
ناشناس
۱۵:۵۰ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
گدایی میکنه مثل همون گدا هایی ک پول دار تر نا هستن کارشون گداییه
ناشناس
۱۹:۵۱ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
دولت= دلال
ناشناس
۲۰:۱۳ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
دولت پول جمع می کنه می فرسه برای عربای منطقه...
ایرانی
۰۸:۱۴ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
مداد و دفتر نیازی نیست!....قدر و فجر و ذوالفقار و .... داریم!
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
اگه بدر و ذولفقار نداشتیم تو الان ابینجادنبودی که وقیحانه گستاخی کنی
همینا هم که مسیول گرانی و فلاکت مردم هستن چون تو اعتقادی به بدر و ذولفقار ندارن که اگه داشتن مث شهدا عزیزمان از جانش برای آبادانی کشور مایه میزاشتن
ناشناس
۱۴:۰۳ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
یعنی چی ؟؟؟؟
ناشناس
۱۹:۵۱ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
هر چیز به جای خویش نیکوست
ناشناس
۲۳:۱۸ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
اگه قدر و فجر و ذوالفقار نبودن
تو الان باید ناخن آمریکایی ها رو تمیز می کردی.
ناشناس
۲۳:۴۶ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
انگار داری میگی گاز و برق و آب داریم ، نون لواش رو میخوایم چیکار.
هرچیزی جای خودشو داره
حسن
۰۸:۰۹ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
لوازم التحریر؟؟ سیب زمینی کیلویی 17 هزار تومن
ناشناس
۱۳:۰۲ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
۱۸ تومنه
احمد
۱۴:۰۳ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
کاش فقط لوازم التحریر بود موقع ثبت نام پسرم مبلغ 700هزارتومان بابت مدرسه و مبلغ 800هزار تومان نیز بابت کلاسهای تقویتی خواستن از کجا بیارم
ناشناس
۱۵:۲۵ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
امروز ۲۰ نومن خریدم
ناشناس
۱۵:۵۱ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
جناب پرزیدنت قبلی ( روحانی) آدرس مسبب همه مشکلات را دادند : آمریکا. واشنگتن دی سی. کاخ سفید.!!!
حله ؟؟؟!!!!!