سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آشنایی ۱۸۰ بانوی روستایی در مرودشت با تب کریمه کنگو

مسئول اداره آموزش و ترویج مدیریت جهاد کشاورزی مرودشت گفت: ۱۸۰ نفر از بانوان روستایی مرودشت در کلاس‌های آموزشی-ترویجی علاوه بر تب کریمه کنگو با سایر بیماری‌های مشترک بین انسان و دام آشنا شدند.

راضیه اسلام مهر مسئول اداره آموزش و ترویج مدیریت جهاد کشاورزی مرودشت اظهار کرد: با توجه به افزایش فعالیت کنه‌های ناقل بیماری در فصول گرم سال و خطر انتقال این بیماری به انسان، ۱۰ کلاس آموزشی-ترویجی با همکاری اداره دامپزشکی و مراکز جهاد کشاورزی برنامه ریزی و برگزار شده است.

او با بیان اینکه در این کلاس‌ها ۱۸۰ نفر از بانوان روستایی آموزش دیده اند، اظهار کرد: علاوه بر تب کریمه کنگو، سایر بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله تب مالت و هاری نیز آموزش داده شده است.

این کارشناس با اشاره به اینکه اکثر زنان روستایی یا دامدار و یا در ارتباط مستقیم با دام هستند، توجه به این موضوع را حائز اهمیت دانست.

اسلام مهر تصریح کرد: آگاه سازی جامعه هدف و گروه‌های در معرض خطر در خصوص راه‌های انتقال و پیشگیری بیماری‌های مشترک میان انسان و دام از جمله تب کریمه کنگو، از مهم‌ترین روش‌های مدیریت این بیماری‌ها است.

تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، بیماری حاد تب‌دار و خونریزی دهنده‌ای است که از طریق گزش کنه و تماس با خون یا لاشه دام و انسان آلوده، تماس با ترشح‌های خونی دام یا انسان آلوده و همچنین گزش کنه آلوده به ویروس به انسان منتقل می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.