سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس میزبان طرح مهر سینمای ایران

استان فارس به مناسبت روز ملی سینما میزبان طرح مهر سینمای ایران است.

روح‌الله رنجبری، مدیرگروه سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در آستانه فرارسیدن ۲۱ شهریور، روز سینما گفت: سینما را باید در سه بخش جداگانه آموزش، ساخت و پخش نگریست؛ چراکه اگر هر کدام از این سه بخش نباشد، یک پای این هنر می‌لنگد.

رنجبری با یادآوری پاسداشت هنر صنعت سینما در فارس، افزود: امسال نیز همچون سال‌های گذشته، از ۲۱ شهریورماه، به بازدید و پاسداشت تلاش‌های دست‌اندرکاران و پویش‌گران این هنر صنعت همچون سینمادارها، آموزشگاه‌ها و شرکت‌های فیلم‌سازی خواهیم پرداخت.

مدیرگروه امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به این که رویداد‌های پایانی بزرگداشت سینما از ۶ تا ۱۲ مهرماه، هر روزه از ساعت ۱۵ تا ۱۸ برگزار خواهد شد، ادامه داد: نمایش فیلم‌های برگزیده فیلم‌سازان استان فارسی همراه با آیین گشایش نمایشگاه آثار عکاسان پویای استان فارس، ۶ مهرماه جاری برگزار می‌شود.

او شب‌های فیلم‌ساز را در جهت پخش فیلم‌های برگزیده استان فارس از رویداد‌های مهم امسال دانست که ۳ فیلم قمارباز، قیچی و کله سرخ از کریم لک‌زاده در ۷ مهرماه و ۲ فیلم مستند ننو و داستانی دور و دورتر از احسان شادمانی روز ۱۱ مهرماه به نمایش درخواهند آمد.

همچنین ۹ مهرماه نیز برخی دیگر از فیلم‌های برگزیده فیلم‌سازان استان فارس در سالن غزل تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به نمایش در می‌آیند.

رنجبری برگزاری ۲ کارگاه آموزشی فیلم‌نامه در مستند را ۸ مهرماه و کارگاه آموزشی عکاسی مستند اجتماعی با عکاسی جامعه‌شناختی را ۱۰ مهرماه در سالن غزل تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس دانست.

آیین پایانی هفته فیلم و عکس، ۱۲ مهرماه با گرامیداشت ۲ هنرمند شهید و پاسداشت تلاش‌های عکاسان و فیلم‌سازان و پیشکسوتان سینما در سالن غزل تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.