سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجلیل از ۶۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت : هفته دفاع مقدس از ۶۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس در استان تجلیل خواهد شد.

ناصر باباخانی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت : در دوران جنگ هشت ساله تحمیلی ابهت شرق و غرب را در هم شکستیم.

باباخانی با بیان اینکه در طول سال‌های جنگ تحمیلی درخت تنومند انقلاب آبیاری و زمینه‌های پیشرفت کشور در ابعاد مختلف خصوصا بعد دفاعی فراهم شد، افزود: درحالی‌که در طول دوران جنگ تحمیلی تجهیزاتی برای دفاع در برابر دشمن نداشتیم، به برکت آن سالها، امروز از نظر دفاعی پیشرفت‌های زیادی کرده و در منطقه سرآمد هستیم و این‌ها همه به برکت ایستادگی‌های رزمندگان اسلام در سال‌های دفاع مقدس به دست آمده است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه با بیان اینکه پیشکسوتان موظف به تبیین دستاورد‌های انقلاب و دفاع مقدس هستند، گفت: پیشکسوتان باید برای نسل جوان واقعیت‌های جنگ را بگویند تا این واقعیت‌های مهم تحریف نشوند.

وی با اشاره به ضعیف بودن کرمانشاه در حوزه فضاسازی در مناسبت‌های مختلف دینی و ملی، گفت: باید در حوزه فضاسازی شهری بیشتر کار کنیم.

وی اضافه کرد: از شهرداری‌ها و مسئولین ادارات انتظار داریم اهتمام بیشتری در حوزه فضاسازی شهری در مناسبت‌های مهمی مثل سالگرد دفاع مقدس داشته باشند.

باباخانی با اشاره به شروع برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس از ۳۰ شهریور، شعار امسال ویژه‌برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس را "ما مقاوم هستیم" عنوان کرد وافزود: هدف از اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ولایتمداری، ایثار و شهادت است.

وی با بیان اینکه رژه نیرو‌های مسلح در دو سال گذشته به خاطر شرایط کرونایی به صورت خودرویی برگزار شد، گفت: امسال مراسم رژه نیرو‌های مسلح روز ۳۱ شهریور و همزمان با نخستین روز از هفته دفاع مقدس در کرمانشاه برگزار خواهد شد.

وی افزود: امسال رژه نیرو‌های مسلح هم به صورت یگانی و هم به صورت خودرویی با مسئولیت ارتش برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در استان به طور همزمان با سراسر کشور از طریق ویدئو کنفرانس، گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس تجلیل خواهد شد که سهم استان کرمانشاه از این تعداد ۶۰ هزار نفر خواهد بود.

غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، دیدار با جانبازان و ایثارگران، تجلیل از مدافعان سلامت، نواختن زنگ مقاومت در مدارس استان، برگزاری نمایشگاه عکس در مدارس، برگزاری یادواره‌های دانش‌آموزی در مدارس، روایتگری پیشکسوتان دفاع مقدس در مدارس، توزیع کمک‌های مومنانه در هفته دفاع مقدس از سوی سپاه و ... از دیگر برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان کرمانشاه است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.