سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص اعتبار میلیاردی برای اجرایی شدن سند راهبردی توسعه گردشگری کرمان

مدیرکل میراث‌فرهنگی کرمان از اختصاص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تدوین و اجرایی شدن سند راهبردی توسعه گردشگری کرمان در سفر رییس جمهور خبر داد.

فریدون فعالی گفت: سند راهبردی توسعه گردشگری کرمان در سطح ملی تدوین شده است و استان کرمان نیز بدین منظور توانسته طرح مطالعاتی گردشگری این استان را تهیه کند که برای تدوین و اجرایی شدن آن نیازمند اعتبار بود که خوشبختانه این اعتبار در سفر ریاست جمهور به کرمان اختصاص یافت.

 او به انجام مطالعات مربوط به شناسایی، مستندنگاری و ثبت در حوزه‌های آثار منقول و غیرمنقول، میراث ملموس و ناملموس استان اشاره کرد و افزود: در این زمینه، ۲۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان تجهیز و ساماندهی پایگاه‌های حفاظتی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان کرمان را از اولویت‌های کاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی برشمرد و گفت: استان کرمان دارای ۷ اثر ثبت جهانی، ۷۸۰ اثر ثبت ملی و همچنین محوطه‌ها و سایت‌های باستان‌شناسی ارزشمندی است که از نظر پایگاه‌های حفاظتی و تجهیزات مرتبط به آن‌ها و همچنین نیروی انسانی در حداقل وضعیت ممکن است.

او بیان کرد: با توجه به اهمیت بالای آثار مذکور، نگهداری و حفاظت از آن‌ها الزامات مختلف حفاظتی را می‌طلبد که خوشبختانه در سفر ریاست جمهور به کرمان ۵۰ میلیارد ریال به این حوزه اختصاص یافت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.