سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت اجرای طرح آمایش سرزمینی در جهش مسکن

معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران گفت: رعایت آمایش سرزمینی در اجرای طرح جهش مسکن ضروری است چرا که در روند توسعه و جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه تاثیرگذار خواهد بود.

محمدحسن نامی در نشست بررسی آخرین اقدامات انجام شده در خصوص زمین‌لرزه و جاری شدن سیلاب اخیر چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار ملی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور درخواست شده است.

وی افزود: ایران در سه بخش بحران شامل پیشگیری، آمادگی و پاسخ و بازسازی و بازتوانی از استعداد و توان مطلوبی برخوردار می‌باشد.

نامی آبخیزداری در بالادست و آب‌خوان‌داری در میان‌دست را ضروری دانست و اضافه کرد: ساخت سد‌های زیرزمینی ضروری و هزینه‌ها و خسارت‌های آن به مراتب کمتر ار سد‌های روباز است.


بیشتر بخوانید


وی اظهار داشت: از مجموع ۳۰۹ دشت کشور ۲۰۹ دشت بیش از ۱۸ سانتیمتر نشست داشته و این مهم توجه به آبخیزداری را دو چندان می‌کند.

نامی انجام فعالیت‌های فرهنگی حوزه مدیریت بحران به‌ویژه در فضای مجازی را ضروری دانست و یادآور شد: در حادثه سیل اخیر ۸۲ نفر جان باختند که این آمار، در بارش‌های آرام‌تر با حجم کمتر دو ماه قبل کشور‌های غربی مانند آلمان چند برابر بود.

وی تصریح کرد: مدیریت‌های انجام شده در زمان بحران سیل اخیر سیلاب و همین نوع مدیریت باعث به حداقل رسیدن تلفات شد.

نامی رعایت آمایش سرزمینی در اجرای طرح جهش مسکن را ضروری دانست و ادامه داد: رعایت تعادل در تمامی بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و هنری به تسریع در روند توسعه و جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه تاثیرگذار است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.