سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره مندی زائران اربعین اباعبدالله (ع) از توصیه‌های بهداشتی از طریق رمزینه پاسخ سریع

زائران اربعین اباعبدالله (ع) از توصیه‌های بهداشتی از طریق رمزینه پاسخ سریع (QR_code) بهره مند می شوند.

مجید جعفری نژاد معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با هدف خدمت رسانی به زائران پیاده اربعین حسینی، تمهیداتی برای بهره مندی زائران از آموزش‌های خود مراقبتی از طریق رمزینه پاسخ سریع (QR_code) سایت آوای سلامت وزارت بهداشت، در نظر گرفته شده است.

 او افزود: با توجه به تجمعات بزرگ مردمی در مراسم عزاداری دهه آخر صفر و اربعین سالار شهیدان (ع)، برای حفظ سلامت زائران در برابر مخاطرات و پیشگیری از بیماریها، آموزش‌های خودمراقبتی در پیاده روی اربعین در سایت آوای سلامت بارگذاری شده است.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: برای دستیابی سریعتر زائران به این محتوا‌ها و مطالب آموزشی، آدرس QRcode این سایت تهیه و در اختیار عموم قرار گرفته است.

جعفری نژاد بیان کرد: این آموزش‌ها به زبان‌های فارسی، اردو و عربی برای موکب داران و زائران با عناوین توصیه‌های بهداشتی گروه‌های سنی، خودمراقبتی در گرمازدگی، حوادث و سوانح، بیماری‌های قلبی، دیابت، تغدیه و دیگر مطالب آموزشی تهیه شده است که بر حسب نیاز امکان بهره گیری مدیران کاروانها، کارکنان موکب‌ها و زائران وجود دارد.

او تصریح کرد: رمزینه پاسخ سریع (QR_code) یا Quick Response Code بارکد دو بُعدی است که می‌توان آن را با پوینده‌های کیوآر، تلفن همراه دوربین‌دار و تلفن هوشمند بازخوانی کرد.

این کیوآر دربردارنده چیدمانی از نقطه‌های مربع‌شکل سیاه‌رنگ (با نام ماژول) بر روی زمینه سفید است و می‌تواند نوشته، نشانی وب و یا پیامک باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.