فرماندار تایباد گفت: زائران افغانستانی اربعین باید واکسن کرونا را تزریق کرده باشند.

مهدی دونده فرماندار تایباد در جلسه ویژه ستاد اربعین گفت: زائران افغانستانی اربعین که جهت عزیمت به عراق قصد ورود به جمهوری اسلامی ایران را دارند، باید واکسن کرونا را تزریق کرده باشند.

او افزود: همچنین زائران افغانستانی در ابتدای ورود به ایران در اولین مرکز بهداشتی در مرز دوغارون مورد پایش سلامتی از لحاظ مبتلانبودن به بیماری‌های مختلف قرار می‌گیرند.

فرماندار تایباد درخصوص تمهیدات میزبانی از زائرین افغانستانی ادامه داد: امسال ۲ موکب محمد رسول الله (ص) و امام رضا (ع) در محل‌های نقطه صفر مرزی و پس از ورودی گذرنامه در مرز دوغارون برپا خواهند شد که موکب امام رضا (ع) ظرفیت پذیرش روزانه بیش از پنج هزار زائر را دارد.

دونده بیان کرد: مسیر پیمایش زائران از نقطه صفر تا موکب‌ها فنس‌کشی می‌شود و همچنین در ۱۱ نقطه در طول مسیر راهنمای زائران در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

او تصریح کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود همزمان با ایام پایانی ماه صفر، حدود ۱۲۰ هزار زائران افغانستانی از طریق معبر بین‌المللی دوغارون جهت عزیمت به عتبات عالیات عراق و شرکت اجتماع بزرگ اربعین وارد ایران شود.

فرماندار تایباد اظهار کرد: روزانه ۵۰ دستگاه اتوبوس برای جابجایی زوار به مشهد و ۶ دستگاه خودروی وانت برای حمل بار و اثاثیه در مرز دوغارون مستقر خواهند شد.

مرز دوغارون تایباد در سال‌های ۹۷ و ۹۸ نیز میزان زائران افغانستانی اربعین بوده و در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ نیز به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، این پذیرایی و میزبانی صورت نگرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.