سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنان موفق کشور به‌عنوان الگوی سوم زن مسلمان ایرانی معرفی می‌شوند

مسؤول کارگروه الگوی سوم وزارت کشور از شناسایی و معرفی زنان موفق در زمینه خانواده و حضور موثر اجتماعی به‌عنوان الگوی سوم زن مسلمان ایرانی به جامعه خبر داد.

فاطمه گریوانی گفت: زنان موفق در زمینه خانواده و حضور موثر اجتماعی، شناسایی و به‌عنوان الگوی سوم زن مسلمان ایرانی به جامعه معرفی می‌شوند.

مسؤول کارگروه الگوی سوم وزارت کشور در نشست کارگروه الگوی سوم در اردبیل گفت: با توجه به طرح الگوی سوم برای زنان مسلمان ایرانی از سوی مقام معظم رهبری، زنان مسلمان الگوی سومی همزمان با ایفای نقش مادری و همسری، در جامعه نیز با حفظ کرامت انسانی نقش فعالی دارند و در این راستا باید حمایت‌های لازم از این زنان برای موفقیت در نقش‌های مادری و اجتماعی انجام پذیرد.

گریوانی با اشاره به تعدادی از زنان نمونه و الگوی سومی در سطح کشور، خواستار شناسایی و معرفی چنین بانوانی در استان به بانوان جوان شد و گفت: توانمندسازی بانوان و ارتقای عزت نفس آنان دارای اهمیت بوده و برگزاری دوره‌های مهارت‌افزایی و موفقیت در زمینه الگوی سوم ضروری است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل نیز در این نشست گفت: زن ایرانی به تعبیر مقام معظم رهبری متفاوت از زن غربی و شرقی بوده و در عین این‌که از کیان خانواده نگهبانی می‌کند، در حوزه‌های اجتماعی نیز با عفاف و حجاب فعالیت دارد.

فریبا محمدلو می‌گوید: زنان در طول انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس با پشتیبانی‌های خود، از تمامیت ارضی و دین و امنیت کشور محافظت کردند.

او با اشاره به برگزاری کنگره ۳۴۰۰ شهید استان، تبیین نقش زنان در دوران دفاع مقدس در قالب این کنگره را یادآور شد و گفت: در راستای تبیین نقش بانوان، اجلاسیه‌های مختلفی در راستای نقش زنان برگزار شده و یادمان بانوان شهید نیز در پارک بانوان اردبیل نصب شده است.

لازم به ذکر است؛ در این نشست تعدادی از بانوان نظرات و پیشنهاد‌های خود را در خصوص زنان الگوی سومی بیان کردند.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.