سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره‌برداری از ۴ پروژه گردشگری در شهرستان زاهدان

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: به مناسبت هفته دولت ۴ پروژه گردشگری در شهرستان زاهدان به بهره‌برداری رسید.

رضا گنجعلی در حاشیه افتتاح پروژه‌های هفته دولت در زاهدان اظهار کرد: ۴ پروژه گردشگری به مناسبت هفته دولت و با حضور مدیرکل مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور افتتاح شد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: مجموعه سفره‌خانه سنتی آریاخان در شهر زاهدان با میزان سرمایه‌گذاری ۱۳ میلیارد ریال با طراحی معماری سنتی بومی ایرانی یکی از این پروژه‌ها بود.

وی ادامه داد: سفره‌خانه سنتی مجلل در شهر زاهدان با میزان سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد ریال با سبک معماری بومی و سنتی ایرانی پروژه دیگری بود که امروز به‌مناسبت هفته دولت افتتاح شد.

گنجعلی یادآور شد: در حاشیه افتتاح این سفره‌خانه قرار شد غذا‌های سنتی این سفره‌خانه‌ها بر اساس منوی تائید شده معاونت گردشگری که شامل غذا‌های ثبت‌شده سیستان و بلوچستان در فهرست میراث ناملموس کشور است، به مشتریان ارائه شود.

وی گفت: همچنین واحد بوم‌گردی هینکن در منطقه گردشگری منزلآب زاهدان با متراژ کلی ۷ هزار مترمربع، اشتغال‌زایی برای ۵ نفر و حجم سرمایه گذاری ۵۱ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید که برنامه‌ریزی به‌منظور احداث سفره‌خانه سنتی در فاز دوم این طرح انجام شده است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: واحد بوم‌گردی لانژ در منطقه گردشگری منزلآب زاهدان با متراژ کلی ۹۰۰ مترمربع، اشتغالزایی برای ۵ نفر و حجم سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد ریال نیز امروز افتتاح شد و قرار است در فاز دوم احداث مجتمع گردشگری و رستوران سنتی نیز انجام شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.