سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور مجوز پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در فارس

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی از صدور مجوز پایانه صادراتی محصولات کشاورزی فارس درشهرستان فسا خبر داد.

حجت الله فیروزی با بیان اینکه ایجاد پایانه صادراتی محصولات کشاورزی فسا ظرفیت بی نظیری در حوزه صادرات و حمل و نقل و اشتغال در استان فارس و استان‌های مجاور ایجاد خواهد کرد گفت: با راه اندازی این پایانه صادراتی در کنار فرودگاه شهرستان فسا و منطقه ویژه اقتصادی زنجیره صادرات در این منطقه تکمیل و تحولی اساسی در جنوب شرق استان ایجاد خواهد شد.

او گفت: یکی دیگر از ویژگی‌های این پایانه صادراتی قرار گرفتن در مسیر ترانزیت استان فارس به استان‌های جنوبی و مجتمع بزرگ گلخانه ایی ۱۳ هکتاری فسا است که در نوع خود در جنوب کشور بی نظیر است.

عضو کمسیون صنایع و معادن فارس هدف از راه اندازی این پایانه صادراتی در شهرستان فسا را علاوه بر تقویت اقتصاد کشاورزی و توانمندسازی کشاورزان استان فارس و بستر مناسبی برای تعاملات اقتصادی تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان عنوان کرد.

او گفت: این پایانه ظرفیت بیش از ۳۶ هزار تن تولید و بسته بندی انواع محصولات کشاورزی را دارد که با راه اندازی این پایانه صادرات کشاورزی توان جابجایی بیش از صد کانتینر به صورت همزمان و روزانه دو هزارتن انواع محصولات کشاورزی در این پایانه بارگیری و به بازار‌های صادراتی ارسال خواهد شد.

فیروزی گفت: این پایانه توسط بخش خصوصی در حال احداث است که تاکنون بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و شامل: سالن سورتینگ، سالن سردخانه، انبار‌های کالا، سالن‌های بسته بندی، سالن‌های غذاخوری کارکنان و بخش‌های اداری است که در زمینی به مساحت پنج هکتار احداث شده که بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که قراره تا آبانماه امسال به بهره‌برداری برسد که با بهرهبرداری از این طرح زمینه اشتغال بیش از ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم فراهم خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.