سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آموزش بیش از ۷۰۰ کارآموز صنایع دستی در اردبیل

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان اردبیل از برگزاری دوره‌های آموزشی صنایع دستی برای بیش از ۷۰۰ کارآموز از ابتدای امسال خبرداد.

محمدرضا شایقی گفت: این دوره‌های آموزشی در رشته‌های قلم‌زنی، سفالگری، تراش سنگ، گلیم‌بافی و چرم‌دوزی و با حضور اساتید مجرب برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردبیل می گوید: در این مدت بیش از ۳۰۰ مورد مجوزهای صنایع‌دستی از جمله کارت شناسایی، پروانه تولید کارگاهی و انفرادی و پروانه مشاغل خانگی صادر یا تمدید شد.

شایقی گفت: حجم معرفی صنعتگران صنایع‌ دستی به تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ و مشاغل خانگی از ابتدای سال بیش از ۳۰ میلیارد ریال است و در این مدت ۶۷ نفر نیز در سامانه رصد از سوی اداره میراث‌ فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان اردبیل ثبت و تایید اشتغال صورت گرفته است.

اردبیل از استان‌های برجسته در زمینه صنایع دستی در ایران محسوب می‌شود و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته‌های دور کالاها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می‌کنند.

چرم و ملیله اردبیل، معرق نمین، مرصع و معرق سنگ خلخال، گلیم عنبران، جاجیم بافی، قالی بافی، پالاز بافی، ورنی بافی، تراش شیشه، مسند بافی، سفالگری، چاقو سازی، قلم زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف استان اردبیل است.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.