سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از یک میلیون هکتار از اراضی آذربایجان غربی قابلیت کشت دارد

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : وسعت اراضی قابل کشت استان یک میلیون و ۲۰ هزار هکتار و وسعت اراضی زیر کشت ۸۲۰ هزار هکتار است.

اکبر کرامتی روز شنبه در نشست خبری افزود: ۲۳۰ هزار خانوار بهره بردار در استان در زمینه کشاورزی مشغول به کار هستند و شاهد اشتغال ۳۶ درصدی در این بخش هستیم.

وی با بیان اینکه تولید محصولات کشاورزی استان شامل ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تن باارزش ۳۳ هزار میلیارد تومان است، ادامه داد: میزان ارزش افزوده بخش کشاورزی در کل کشور ۸.۶ درصد و در آذربایجان غربی ۱۷.۸ درصد است.

کرامتی اضافه کرد: با توجه به وجود منابع طبیعی و آب و هوای مساعد و تو لیدات فراوان، استان آذربایجان غربی در رتبه پنجم تولید محصولات کشاورزی (باغی، زراعی، شیلات و دامی) در کشور قرار گرفته است.

مدیرکل تعاون روستایی آذربایجان غربی هم در این نشست گفت: امسال ۸۵ هزار تن خرید گندم توسط سازمان تعاون روستایی و به صورت مباشرتی انجام شد که نسبت به پارسال میزان خرید امسال افزایش سه برابری داشته است.

 میرجمال ساداتی ادامه داد: ۳۲ مرکز خرید گندم تعاون روستایی در استان فعالیت دارد که به صورت مباشرتی در خدمت اداره کل غله قرار دارند.

ساداتی با اشاره به توزیع اقلام هیات‌های مذهبی توسط تعاون روستایی افزود: ۷۵۰ تن از اقلام از جمله برنج، گوشت مرغ و گوشت قرمز توسط این سازمان در سطح استان توزیع شده و این اقدام تا آخر اربعین ادامه دارد.

ساداتی نژاد اضافه کرد: خدمات مطلوبی نیز در توزیع نهاده های کشاورزی و دامی در استان داشتیم و در بخش نهاده های دامی و خدمات عملکرد ۳۰۰ درصدی به ثبت رسید.

وی با  بیان اینکه در دولت سیزدهم شرکت‌های تعاونی کشاورزی و دامی در قالب ۲۴۶ تشکل فعالیت دارند، یادآور شد: در خرید تضمینی کلزا سه هزار و ۵۶۰ تن محصول خریداری شدو نسبت به پارسال رشد خوبی داشتیم و مبالغ کامل واریز شده است.

در ادامه این نشست مدیران دیگر بخش‌های جهاد کشاورزی استان به سوالات خبرنگاران در حوزه‌های مختلف پاسخ دادند.

آذربایجان غربی با بیش از ۸۰۰ هزار هکتار اراضی باغی و زراعی یکی از استانهای موفق در کشاورزی است، سنتی بودن چالش اصلی بخش کشاورزی این منطقه است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.