سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فاز دوم بزرگترین واحد اقتصادی اشنویه افتتاح شد

فاز دوم کارخانه گلوکز شیرین اشنویه به عنوان بزرگترین واحد اقتصادی این شهرستان در مراسمی با حضور معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی همزمان با چهارمین روز هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت اشنویه روز شنبه در حاشیه بهره برداری از این طرح گفت: فاز دوم این کارخانه شامل تولید انواع کنسانتره و پوره میوه است که با هزینه ۳۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرک صنعتی این شهرستان راه اندازی شده است.

حامد رمضانی با بیان اینکه با آغاز به کار این واحد تولیدی زمینه اشتغال برای ۴۰ نفر در این شهرستان فراهم شد، افزود: این واحد قادر است انواع میوه‌های صنعتی باغات جنوب آذربایجان غربی را جذب و به انواع پوره و کنسانتره تبدیل کند.

وی اظهار کرد: فاز اول این کارخانه نیز که شامل تولید نشاسته و گلوتن و از طرح‌های راکد این شهرستان بود که سال گذشته با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد تومان مجددا به چرخه تولید بازگشت و امروز افتتاح شد که با آغاز به کار آن برای ۶۳ نفر اشتغال زایی شد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت اشنویه ادامه داد: هم اکنون ۳۱ واحد صنعتی و تولیدی دارای پروانه در این شهرستان وجود دارد که تنها یک واحد آن راکد است که در مجموع برای ۵۳۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

با حضور معاون استاندار آذربایجان غربی همچنین عملیات گازرسانی به روستای «لولکان» اشنویه نیز با اعتبار ۱۲۲ میلیارد ریال آغاز شد.

به مناسبت گرامیداشت هفته دولت بهره برداری و کلنگ زنی ۷۵ طرح عمرانی، خدماتی، کشاورزی و تولیدی در این شهرستان با اعتبار و هزینه ۸۰۰ میلیارد ریال انجام می‌شود.

شهرستان مرزی اشنویه در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کشورهای عراق و ترکیه واقع شده است که دارای یک واحد صنعتی و یک ناحیه صنعتی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.