سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشت هندوانه در استان ممنوع شود

استاندار همدان گفت: کشت هندوانه همانند کشت خشخاش باید ممنوع شود.

علیرضا قاسمی‌فرزاد گفت:کشت هر کیلو هندوانه به حداقل ۲۵۰ تا ۳۰۰ لیتر آب نیاز دارد.

او در مراسم بهره برداری از مرحله نخست شهرک گلخانه‌ای روستای حسین آباد ناظم شهرستان ملایر گفت: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای از روش‌های مهم جلوگیری از کشت محصولات پرآب‌بر است.

این طرح با مجموع سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد تومان و تولید سالانه ۱۴ هزار تن و اشتغال زایی برای ۴۵۰ نفر بهره برداری شد.

استاندار همدان با بیان اینکه استان همدان در منطقه‌ای قرار گرفته که با خشکسالی مواجه است گفت: میزان نزولات جوی در استان ۴۴ درصد در مقایسه با پارسال کاهش یافته است.

علیرضا قاسمی‌فرزاد با تأکید بر اینکه اگر اقدام لازم پیش‌بینی نشود، درگیر مشکلات بیشتری خواهیم شد، گفت: بیش از ۸۰ درصد از آب مصرفی در بخش کشاورزی است که باید با مدیریت صحیح به حداقل برسد.

او تغییر الگوی کشت و جلوگیری از کشت محصولات پر آب‌بر را ضروری و اولویت کنونی دانست و با تأکید بر اینکه ۲۲۰ هکتار سطح زیرکشت گلخانه‌ای برای ملایر است و باید افزایش یابد، گفت: چنانچه با توسعه کشت‌های گلخانه‌ای، کار‌های زیربنایی به درستی انجام شود، می‌توانیم برای صادرات و ارزآوری محصولات اقدام کنیم.

استاندار همدان با اشاره به تأکیدات رئیس جمهور در سفر به استان همدان بر موضوع کشاورزی و استفاده بهینه از آب و خاک، افزود: باید در این زمینه گام‌های اساسی برداریم. استان همدان اراضی مستعدی برای کشاورزی دارد که باید به کشت گلخانه‌ای تبدیل شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی هم گفت: مهمترین راهکار فرهنگسازی تبدیل کشاورزی سنتی به نوین و اصلاح الگوی کشت، ترویج کشت گلخانه‌ای است.

حجت الاسلام احد آزادی‌خواه بهینه سازی مصرف آب، انرژی، افزایش میزان بهره وری، افزایش اشتغالزایی و استفاده بهینه از منابع آب و خاک را از مهمترین مزایای کشت گلخانه‌ای برشمرد و بر بهره برداری از فاز اول این گلخانه در موعد مقرر تأکید کرد.

منبع ایسنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.