سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید روزانه ۲۶ هزار بشکه نفت در میدان نرگسی گچساران

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: تولید روزانه نفت در میدان نرگسی این شهرستان به ۲۶ هزار بشکه نفت در روز رسیده است.

مهرداد کاهکش گفت: با وارد مدار شدن چاه شماره ۱۳ میدان نرگسی در قالب طرح توسعه ۲۸ مخزن، برداشت نفت از مخزن بنگستان این میدان برای نخستین بار امکان‌پذیر شد.

او می‌گوید: با بهره برداری از این طرح، تولید میدان نرگسی گچساران از ۲۰ هزار بشکه در روز به ۲۶ هزار بشکه افزایش یافته است.

به گفته کاهکش؛ طرح توسعه ۲۸ مخزن شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اولویت‌بخشی دولت سیزدهم به طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید، به عنوان بزرگترین طرح توسعه‌ای بعد از انقلاب محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران؛ استفاده از توان پیمانکاران داخلی در کنار حمایت از سازندگان داخلی، توسعه عمران و آبادانی مناطق پیرامونی طرح‌های عام المنفعه مسئولیت‌های اجتماعی از دیگر اهداف این طرح به شمار می‌روند.

او ادامه داد: یکی از بسته‌های ۱۱گانه طرح نگهداشت و افزایش تولید ۲۸مخزن، بسته نرگسی است که در این بسته ۳ حلقه چاه با مجموع ظرفیت ۶ هزار بشکه در روز ساخته شد.

کاهکش می‌گوید: در این طرح همچنین ساخت یک چندراهه جدید و خط لوله جریانی به دست توانمند نیرو‌های داخلی آماده شده است.

این مقام مسئول افزود: عملیات این طرح توسعه‌ای از سوی شرکت حفاری دانا کیش به عنوان پیمانکار از اسفند سال ۹۹ آغاز شد و هم اکنون آماده راه اندازی و وارد مدار شدن است.

به گفته مهرداد کاهکش؛ میدان نفتی نرگسی از میدان‌های تحت مدیریت شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب است، که شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران عملیات تولید آن را بر عهده دارد.

او ادامه داد: طرح توسعه و نگهداشت میدان نرگسی در قراردادی ۴۱ ماهه به شرکت دانا انرژی واگذار شد و در این طرح قرار است روزانه ۶ هزار بشکه نفت در روز تولید شود.

کاهکش می‌گوید: اجرای این طرح در ۲ سال بیش از ۵۰۰ میلیون دلار درآمد زایی برای دولت دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.