سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

استغفار، کلیدی برای گره گشایی از مشکلات

یک کارشناس مذهبی گفت: در آیات و روایات سفارش شده که برای حل مسائل خود از استغفار بهره ببریم چرا که استغفار گره از مشکلات باز می‌کند.

احمد فربهی، کارشناس مذهبی درباره راهکار حل مشکلات گفت: انسان در عصر حاضر با مشکلات گوناگونی دست و پنجه نرم می‌کند که برخی از آن‌ها هم حل نمی‌شوند.

به گفته این کارشناس مذهبی، در آیات و روایات بسیاری سفارش شده که برای حل مشکلات خود از استغفار بهره ببریم. چرا که استغفار راه‌ها را می‌گشاید و گره‌ها را باز می‌کند.

وی افزود: خدای متعال در قرآن کریم راهکارهایی را برای حل مشکلات بشر ارائه داده است که کمک می‌کند انسان از دغدغه‌‎های روزانه خلاص شود. امام صادق علیه‌السلام با استناد به سوره نوح مى‌‏فرماید: هنگامى که بدست آوردن روزى‌‏ همراه با سختى و کندى شد، زیاد استغفار کن، چرا که خداوند عزّوجلّ در قرآن مى‏‌فرماید: از پروردگارتان، طلبِ مغفرت کنید که او بسیار آمرزنده است.

پیامبرگرامی اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم در این زمینه می‌فرمایند: إنّ لِقَتلِ الحُسینِ حَرارَةً فی قُلوبِ المُؤمِنینَ لاتَبرُدُ اَبَداً. شهادت امام حسین علیه‌السلام یک داغ سوزانی است در دل مؤمنین که هرگز به سردی نمی‌گراید (و هرگز از بین نخواهد رفت). (جامع‌احادیث الشیعه، ج ١٢، ص ٥٥٦)

امام حسین علیه‌السلام می‌فرمایند: ما أَهَونَ الموتَ علی سبیلِ العِزِّ و اِحیاءِ الحَقِّ. به راستی که مردن در راه عزّت و شرف و احیای حق، چقدر سهل و آسان است. (اعیان‌الشیعه، ج ١، ص ٥٨١)

 امام زین‌العابدین علیه‌السلام می‌فرمایند: أَیُّما مؤمنٍ دَمعَت عَیناهُ لِقَتْلِ الحُسینِ عَلَیه السّلامُ وَ مَنْ مَعَهُ حَتّی یَسیلَ علی خَدَّیهِ بَوَّأَهُ اللهُ فی‌الجَنّةِ غُرَفاً.هر مؤمنی که برای شهادت امام حسین (ع) و یاران شهیدش گریه کند و اشک او بر گونه‌هایش جاری گردد خداوند درجات رفیعه و مقامات عالیة بهشت از آنِ او خواهد ساخت. (بحار، ج ١٠٠، ص ٩٤)

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.