سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اولین پاسداشت حماسه نبرد چالدران برگزار شد

اولین پاسداشت حماسه نبرد چالدران در مقبره سید صدرالدین در این شهرستان با حضور مسوولان استانی و مردم این منطقه برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی روز سه‌شنبه در اولین پاسداشت حماسه نبرد چالدران گفت: این مراسم با هدف زنده نگه داشتن یاد شهدای جنگ چالدران و معرفی جایگاه و اهمیت این جنگ برگزار شده است.  

جلیل جباری افزود: در جنگ چالدران بسیاری از جوانان این سرزمین برای دفاع از مکتب و دین با فتوای علما و مراجع تقلید راهی میدان جنگ شده و جان خویش را را فدا کردند و به عقیده بسیاری از علما باید با وضو از این مکان بازدید کرد.  

وی ادامه داد: در طول سال‌های گذشته برای زنده نگه داشتن یاد این شهدا مطالعات ایجاد سایت‌ موزه باز چالدران انجام و امسال فاز عملیاتی این پروژه آغاز شده است.  

حجت الاسلام محمدعلی محمدزاده امام شهرستان چالدران نیز در این آیین گفت: در طول تاریخ تمامی اقشار جامعه در پاسداشت از هویت ایرانی و اسلامی تلاش و جانفشانی کرده‌اند.

وی اضافه کرد: تاریخ گویای جانفشانی های سرداران ایرانی در این جنگ بوده است و این فرهنگ انسجام و اتحاد را باید صیانت کرد.  

در این همایش پیام استاندار آذربایجان غربی نیز توسط فرماندار چالدران قرائت شد و از پوستر شاه جنگ (پوستر جنگ چالدران) توسط نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه و دیگر مسوولان رونمایی شد.  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.