سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمیته پدافند غیرعامل پیگیر قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است

رییس کمیته پدافند غیرعامل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برطبق ماده ۶۵ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، نقش پدافند غیرعامل در حوزه جوانی جمعیت، تبیین شده است.

جعفر میعادفر، در حاشیه برگزاری همایش علمی آموزشی کارشناسان دبیرخانه پدافند غیرعامل دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: مباحث آموزشی پدافند غیرعامل در طی دوران همه گیری کووید ۱۹ کمی مورد غفلت واقع شده بود که با برگزاری این همایش درصدد مرور و به روز رسانی مسائل و فعالیت‌های مربوط به حوزه پدافند غیرعامل هستیم.

وی، پیگیری قانون جوانی جمعیت در حیطه پدافند غیرعامل و تخصیص بودجه به حوزه پدافند غیرعامل دانشگاه‌ها را از مهمترین محور‌های این همایش برشمرده و عنوان کرد: برطبق ماده ۶۵ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، رعایت ضوابط ابلاغی سازمان پدافند غیرعامل از سوی دستگاه‌های اجرایی پس از اعلام آزمایش مواد و فرآورده‌های غذایی و وارداتی و محصولات تراریخته، موارد حمله زیستی، آلاینده‌های محیطی و عوامل شیمیایی تشعشعات و آلودگی امواج نسبت به اختلالات باروری یا جنسی، توسط مراجع ذیربط، الزامی است.

وی افزود: براین اساس، وظایف متعددی برعهده پدافند غیرعامل وزارت بهداشت قرار گرفته که باید به صورت جدی روی آن‌ها کار شود. در این جلسه نیز این قانون تبیین شده و مطالبات خود از دانشگاه‌ها را مطرح خواهیم کرد.

رییس کمیته پدافند غیرعامل وزارت بهداشت ادامه داد: در قانون پیش بینی شده که یک درصد بودجه تملک دارایی دستگاه‌ها در راستای پدافندی دانشگاه‌ها هزینه شود. بنابراین، برای ارتقای زیرساخت‌ها و نقاط حساس و حیاتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، باید اقدامات جدی درپیش گیریم. زیرا ممکن است تهدیدات زیستی، سایبری و ... سلامت جامعه را به خطر بیندازد که با پیش بینی آن‌ها می‌توانیم خودمان را از قبل، مقاوم و آماده کنیم.

آمادگی پدافندی در موضوع اربعین

میعادفر در ادامه درخصوص آمادگی پدافندی در موضوع اربعین، تصریح کرد: اربعین حسینی یکی از تجمعات انبوه انسانی است که هرساله برگزار می‌شود؛ در این تجمعات هرگونه تهدیدات پدافندی از جمله تهدیدات زیستی مانند آب و غذا و یا تهدیدات تروریستی ممکن است رخ دهد که باید پیش بینی‌های لازم را در این زمینه انجام دهیم.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت به عنوان مسئول کمیته بهداشت و درمان، درکنار ستاد اربعین تمهیدات لازم را اندیشیده و در تمام مرز‌های کشور پیش بینی‌های لازم صورت گرفته است و با حرکت زائرین، نیرو‌های ما نیز در مرز‌ها مستقر خواهند شد.

رییس کمیته پدافند غیرعامل وزارت بهداشت، حیطه خدمت رسانی وزارت بهداشت را درون کشوری تا نقطه صفر مرزی و آن سوی مرز‌ها و داخل کشور عراق را حیطه خدمت رسانی هلال احمر عنوان کرده و گفت: البته در این زمینه همکاری بین بخشی برای تبادل نیروی متخصص با هلال احمر وجود دارد.


بیشتر بخوانید


 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.