سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران:

تولیدات صنعتی داخلی امروز با تولیدات خارجی قابل رقابتند

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: امروز بسیاری از تولیدات واحدهای صنعتی داخلی کشور از نظر کمی و کیفی با تولیدات خارجی قابل رقابت هستند.

عبدالوهاب سهل‌آبادی گفت: امروز حدود ۹۰ هزار واحد صنعتی در کل کشور وجود دارد که حدود ۹ هزار واحد آن‌ها در استان اصفهان مستقر هستند.

او ادامه داد: محصول بیش از ۷۰ درصد این واحد‌ها مصرف داخلی و خارجی دارد و از صادرات به نسبت خوبی هم برخوردارند.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران اظهار داشت: امروز مردم ایران هم تولیدات صنایع داخلی را استفاده می‌کنند که این امر مهم موجب امیدواری بیشتر جامعه صنعتی و امنیت خاطر مصرف کنندگان داخلی شده است.

او اضافه کرد: صنایع کوچک و متوسط با مدیریت بخش خصوصی در سال‌های اخیر توانستند به بازار‌های جهانی راه پیدا کنند.

سهل‌آبادی خاطرنشان کرد:دولت، سفارتخانه‌های ایران در کشور‌های مختلف و تشکل‌های صادراتی باید برای یافتن بازار‌های خارجی، واحد‌های صنعتی را بیش از پیش یاری دهند.

او بیان کرد: استان اصفهان هم در زمینه شهرک‌های صنعتی در کشور رتبه و جایگاه خیلی خوبی دارد و بیشترین شهرک‌ها نسبت به جمعیت و تعداد واحد‌های صنعتی در این استان است.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران افزود: زیر ساخت‌های خوبی برای استقرار واحد‌های صنعتی کوچک و متوسط در اقصی نقاط استان اصفهان ایجاد شده است که موجب اشتغال‌زایی فراوانی شده است.

بر اساس آخرین آمار محصولات مختلف واحد‌های صنعتی و تولیدی استان اصفهان به ۱۰۴ کشور صادر شده است.

حدود ۹ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و ۷۶ شهرک و ناحیه صنعتی در استان اصفهان فعال است.

۱۳ درصد تولید ناخالص داخلی، ۴۵ درصد فولاد، ۵۵ درصد مصنوعات طلا، ۲۰ درصد فراورده‌های نفتی، ۴۵ درصد مصالح ساختمانی و سنگ، ۷۰ درصد فرش و بافت فرش، ۴۵ درصد نساجی و ۲۵ درصد تشکیلات پزشکی و دارویی کشور در استان اصفهان تولید می‌شود و سهم ۱۱.۷ درصدی در حمل و نقل کالا دارد.

منبع:ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.