سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر راه و شهرسازی:

توسعه و تجهیز بندر چابهار تعیین تکلیف می‌شود

قاسمی گفت:یکی از محدودیت‌های بندر چابهار، عدم تجهیز پایانه‌ها و پسکرانه‌ بندری است که با همکاری دولت هند در صدد رفع مشکلات و رونق بیش از پیش این بندر هستیم.

آقای رستم قاسمی گفت: سیاست اجرایی دولت در حوزه چابهار، بر این است تا هرچه سریع‌تر به توافق نهایی و امضای قرارداد بلندمدت با دولت هند دست‌ پیدا کنیم.

 او می گوید:بر اساس توافق‌ اولیه، مقرر شد بر پایه قرارداد بلندمدت، دولت هند به سرعت آمادگی‌اش را برای سرمایه‌گذاری در پسکرانه بندری( ریل و جاده) و یا سرمایه‌گذاری در داخل بندر و افزایش ترافیک بار اعلام کند.

وزیر راه و شهرسازی   در نشست مشترک با وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراه‌های هند، گفت:  کشور هند یکی از کشور‌های مهم در منطقه  است و یکی از محدویت‌های جدی بندر چابهار، عدم تجهیز پایانه‌ها و پسکرانه‌ بندری است که با همکاری دولت هند در صدد رفع مشکلات و رونق بیش از پیش بندر چابهار هستیم.

 علاقه‌مندی دهلی‌نو برای رونق تجاری از طریق بندر چابهار

در ادامه‌  سارباناندا سونوال، وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراه‌های هند گفت:  دولت هند همواره علاقه‌مند بوده تا در توسعه و تجهیز بندر چابهار با دولت ایران همکاری مشترک داشته باشد. در این خصوص نیز تاکنون گام‌های مهمی از سوی دو طرف برداشته شده است.

او گفت:  تصمیم دهلی‌نو برای تبدیل بندر چابهار به یکی از بنادر بزرگ و قدرتمند منطقه است و بندر چابهار یکی از بنادر استراتژیک منطقه است، به همین دلیل تجهیز بندر شهید بهشتی را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.